fredag 8 januari 2010

Första besöket hos frisören

Hej på er allihop!
Visst har han blivit stor, min älskade lilla unge :) Det är helt galet, för varje dag som går så älskar jag honom bara mer och mer, hur mycket kan man egentligen älska någon? Trodde faktiskt att den gränsen var nådd för länge sen men så är inte fallet eftersom det fortarande bara blir mer och mer :) Jag är så otroligt lycklig att jag får ha detta lilla mirakel i mitt liv, min underbart ljuvliga lilla son, min lille prins Neo!
På tal om det där med o ha blivit stor så tog jag idag med mig Neo till frisören och fixade till hans frilla, inte dåligt att redan ha varit hos frisören o klippt sig när man bara är 4½, haha... Han är inte dålig min skruttunge minsann, men sen såg han ju ut som ett troll redan när han föddes så det är väl inte så konstigt egentligt. Sen har han ju lite att brås på oxå :) Han har ju en far vars hår nästintill nog klassas som afro ;) så då är det väl inte så konstigt att man får besöka frisören innan man blivit 5 månader ens... Lilla plutten... Men fin blev han iafl i håret, ser ut som en helt annan liten bebis, tur att det var hemma hos frisören han klippte sig annars skulle man nästan kunna tro att jag fick med mig fel unge därifrån :)
Han växer så det knakar och det händer så otroligt mycket hela tiden... Han äter gröt som om han aldrig gjort annat, bara gapar o sväljer, här spottas det minsann inte i onödan :) Jag har börjat ge honom potatis, majs, morötter, palsternacka och sånt där, han är helt galen i allt, bara sitter där o gapar som en liten fågelunge, han anfaller nästan skeden så att maten ska komma in i hans lilla mun fortare, helt galen.
Idag har det faktiskt varit en väldigt händelserik dag, min snälla pappa hittade nämligen en hoppgunga på blocket imorse som någon i eksjö sålde, vi har ju letat som galningar efter en hoppgunga till Neo eftersom en av hans största intressen är just att hoppa upp och ner som en annan boll... Men dom är ju slut i hela sverige o nästintill omöjliga att få tag på så gissa om jag blev glad när pappa ringde i morse o talade om att han hade hittat en, han som sålde den blev nog däremot mindre glad när jag ringde och väckte honom vid 7.15, ville ju försäkra mig om att ingen annan skulle köpa den före mig, hihi... Neo älskar sin hoppgunga, dock har han inte riktigt fattat att det är meningen att man ska hoppa i den, han studsar lite ibland annars står han mest där o ser lycklig ut, snurrar runt ibland o ser lika glad och förvånad varenda gång han snurrar tillbaka igen o får se mig sitta där, haha... Han är riktigt galen den där pojken, man undrar ju vart det ska sluta när nivån på galenskaperna redan är skyhög nu, haha, den som lever får se...
Nu sover min stora lilla pluttis i sin säng så gott, han är såklart super trött efter denna dag, inte så konstigt. Så nu när han sussar så sött som den lille prins han är så ska jag passa på att titta på en film o ha lite fredagsmys innan jag oxå ska krypa ner i sängen...
Kram på er allihop
Saknar dej så sjuuuukt mycket, du fattas i allting jag gör här hemma. Bara en vecka säger du, den veckan kommer kännas som en evighet. Vill ha dej här nuuuu! Jag menar hur kul är det att för första gången på hur länge som helst vara pigg som jag vet inte vad på kvällarna o så får man sitta där själv i soffan o glo, tänk vilka myskvällar framför tv:n vi skulle kunna ha, kom hit! Hoppas du vet hur mycket jag tycker om dej, finns nog inte ord så det räcker till ens tror jag :)

1 kommentar:

Lämna gärna ett litet spår efter dej...