söndag 6 juni 2010

Söndag

Hurra hurra på Sveriges nationaldag!

Fy skäms på mig, nu är det verkligen längesen jag skrev, men det händer ju så mkt saker här hela tiden så hinns liksom inte med. Vädret är ju helt underbart och då blir man liksom inte så sugen att sätta sig vid datorn, men jag får väl försöka ta mig i kragen och skriva lite små inlägg iafl så ni vet vad som händer med oss =)

Just nu är min stora älskling ute och klipper gräset och den lilla har precis somnat gott i sin säng efter en händelserik dag, (precis som alla andra)

Igår var vi och firade Tildes namngivning, jättetrevligt! Jessica och Johan vet minsann hur man ordnar till en härlig familjefest =)

Tiden bara rusar iväg och jag tror inte att nån riktigt hinner med, nu börjar det ju närma sig 1 årsdagen, jisses, bara två månader kvar, sen säger det bara tjoff så börjar Neo dagis, jag börjar skolan igen och pappa Tobias flyttar till Skövde i veckorna för att läsa till officer, om han kommer in vill säga men det hoppas vi ju på, så håll alla tummar och tår är ni snälla!
Det händer nya saker med vår lilla skatt varenda dag, pratar och har sig, hihi... Nu kan han säga: mamma, pappa, titta, är det, där, han är så duktig. Han far runt som ett yrväder överallt, hans nya grej just nu när det gäller att ta sig runt är att gå på alla fyra som Mowgli i djungelboken gör när han går i elefantparaden, väldigt bra beskrivning på det hela så har man sett djungelboken vet man precis vad som händer hos oss varje dag, hela tiden, haha =)

Jag längtar som bara den tills skolan börjar men samtidigt har jag värsta ångesten, den dagen är ju verkligen ett bevis på att min lilla bebis inte är nån bebis längre utan är en stor kille som går på dagis med dom andra stora barnen, jisses. Men samtidigt som man saknar den där bebistiden med allt mys och gos så njuter vi av varje stund vi får tillsammans med Neo nu. Det händer saker hela tiden och trots att bebistiden var mysig så är det så roligt nu när man får så mycket tillbaka, när han härmar något man gör eller säger, låter ju inte direkt precis som man säger det men han försöker ju, skrattar man så skrattar han oxå, ibland kan det ju bli åt lite fel saker men det rår ju inte han för, haha =) Jag undrar ibland över vad jag gjorde innan Neo kom, jag känner inte att det fattas nåt i mitt liv och dagarna dom bara flyger iväg, så vad sjutton gjorde man innan man fick barn? Jag njuter av mitt liv som mamma och sambo varje sekund, skulle inte vilja byta detta livet eller mina fina grabbar oavsett vad jag blir erbjuden, inte en chans...

Förresten, snart är det ju midsommar mina vänner, längtar som en tok ;) jag menar vem längtar inte till midsommar, hihi!

Nu kommer mannen strax in igen, skulle bara lämna tillbaka gräsklipparen hos mina föräldrar... Vi är förresten superduktiga han och jag, om en vecka har vi kört en hel kur (20 dagar) med detox, inte ätit något godis, kakor eller snacks, visst är vi duktiga? Plus att vi har börjat ut och springa ihop, denna veckan har vi lyckats skrapa ihop tre jogginrundor tillsammans, för visst är det mycket roligare att träna när är två =)

Ha en fortsatt trevlig söndag mina kära!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...