onsdag 2 december 2009

Andra

Hej alla sötnosar!

Så var det då den andra december, wiiieee en dag närmare julafton. Ni tycker kanske att jag är som en barnunge när det gäller julen och det får ni gärna tycka, det blir liksom bara så, inte för att man ska få paket utan för att man får ge. Tycker det är bland det roligaste som finns, att få ge presenter till sina nära och kära och se deras glada miner då de öppnar dem. Därför längtar jag till julen :)

Idag har det minsann varit riktigt kallt, -10 grader, så nu är nog vintern på gång på riktigt, härligt! Bara snön som fattas, var är du? Jag och Neo tog en härlig promenad runt skolan med fina stjärnorna Madde och William, alltid lika kul att ses. Så idag har vi testat Neos nya vagn ännu en gång, den är hur lätt och smidig som helst, så modellen är jag väldigt nöjd med. Däremot så följde det ju inte med nåt vindskydd eftersom den var begagnad och jag hittade den på blocket, men innan jag köpte den så ringde jag till babyproffsen och kollade så att det gick att få tag på ett nytt och det skulle inte vara några problem så därför köpte jag ju vagnen och kom över den riktigt billig. Sen ringde dom idag och sa att alla vindskydd var slut och att leverantören inte kunde säga när de skulle kunna få in nya, så nu står jag här utan vindskydd. Det är ju en sån där bra och ha grej, man vill ju inte ha regnskydd på den hela tiden när det blåser bara för att man inte har nåt vindskydd... Typiskt oxå jag som tyckte att det var ett så bra köp. Men men, han som jag köpte den av sa att det var flera stycken till som hade ringt honom och ville köpa den så nu har jag gjort ett försök och lagt ut den på blocket, så får vi se ifall det är någon som nappar på det. Känns väldigt surt och jag har varit på riktigt dåligt humör för detta i eftermiddag, känns inte alls kul. Neo är helt såld på denna vagnen och njuter som bara den av att kunna se världen när vi är ute på promenad, så jag tror att det kommer bli så att vi köper en ny vagn. För det är ju faktiskt så att jag fick köpa den andra vagnen väldigt billigt, så skulle det nu vara så att man inte får den såld så är det ju inte så mycket pengar man förlorar iafl. Men givetvis hoppas jag ju att jag ska få den såld så att det gå på ett ut :)

I eftermiddags tog jag, mamma och Neo en tur till Nässjö, där besökte vi Rusta, Ö&B och Hemtrevligt. Jag inhandlade nytt duschdraperi så att vi kan duscha när vi flyttat in i huset utan att hela badrummet blir blött, hihi. Köpte oxå en jättefin ljuslykta som jag ska få av Tobias föräldrar i julklapp, så den får jag så snällt ställa undan någonstans här hemma och glömma bort den så jag blir riktigt glad och överraskad för den på julafton, haha. Hittade oxå lite smått och gått som kan vara bra att ha i nya huset, lite shampo, balsam, tvål, pappersnäsdukar o sånt där...

Jo förresten, på förmiddagen var mammas söta kollega Emma här och tittade på Neos liggvagn, för jag kan ju lova er att han minsann inte vill ligga i den längre nu när han fått smak på vad världen har att erbjuda sett från en sittvagn :) Hon tyckte vagnen var jättefin så jag lovade att hålla kvar den till dom. Vi tog en mysig fika med lussebullar och the, åh så gott det var.

Nu ska jag strax ta och krypa ner i sängen min, så det fort blir morgon, helst skulle jag vilja sova bort stora delar av morgondagen. Det är ju nämligen inte förens vid 15.30 som vi ska vara på banken där ska det fina lilla huset betalas och sen får jag nycklarna i min hand, åååhhh, tänk om man kunde snabbspola lite ;) Längtar som en idiot här nu, men snart så står jag där i mitt eget hus, vilken lycka!

God natt på er alla mina fina stjärnor!

p.s. Du vet ju att jag tycker väldigt mycket om dej, fast jag blir så där arg ibland ;)

1 kommentar:

  1. Åhhh,vad ni kommer få det bra i huset.....Jag blir så glad när jag läser hur du ser fram emot flytten.
    Hoppas allt går som smort.
    Ha det gott.....kram Eleonore

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...