tisdag 1 december 2009

Första

Hej på er alla fina stjärnor!

Tänk så var det då äntligen 1:a december, wiiieee, snart är julen här! Men åh så mysigt det skulle vara om det låg snö på marken, menman får vara nöjd med det som är. Nog lyser det upp så fint med alla stjärnor o stakar i alla fönster... Jag älskar verkligen julen, allting är så härligt, fullt av ljus, tomtar, glögg, pepparkakor, lussebullar, ja listan kan göras lång :) Helt underbart!

Jaha, igår hade Neo feber och var genomförkyld, stackras min lilla älskling, men han var glad ändå fast det syntes minsann i hans fina blå ögon att han inte var riktigt pigg. Han hostade o snorade och hade sig, när man är så där liten så vet man ju inte hur man gör när man snyter sig så snoret det rann o rann... Lilla plutten! Men idag var han mycket piggare, ingen feber men fortfarande lite snuva och en envis hosta som stundtals faktiskt nästan lät som krupp, stackarn... Men idag när han inte hade nån feber så var vi ute och gick en härlig promenad i kylan, för nu börjar det faktiskt bli lite kallare igen, precis som det ska vara när det är december, bara snön som fattas. For iväg till Nässjö igår för att hämta en "sittvagn" till Neo, han är ju som Nicke Nyfiken min lilla skatt så han vill ju minsann inte ligga i nån liggvagn längre, nähe, han ska ju sitta upp som stora killar gör, hihi... Så den har vi testat idag och jag kan lova er att den var riktigt poppis, Neo satt så fint i den som en tänt ljus o tittade på allt runtomkring sigf, en helt ny värld som öppnade sig för honom ju :) Sen somnade han till slut av ren utmattning av alla intryck och då var det bara att lägga honom ner, hur smidigt som helst.

Idag var det en stor dag i våra liv, strax innan kl.16.00 så traskade jag, Neo, mamma o pappa in hos mäklaren, idag skrev jag nämligen på papprena om huset. Så nu är det bara själva betalningen kvar, wiiiee! Många paragrafer o massa annat som jag inte riktigt förstod som skulle gås igenom, men som tur var fanns ju pappa där och lyssnade han oxå, man kan ju inte förstå allt alltid. Efter att vi varit hos mäklaren så åkte vi ut till Hult igen, där mötte vi upp Maria och Peder som dom som jag ska köpa huset av heter, vi skulle nämligen titta på huset en sista gång tillsammans och jag skulle godkänna städningen som dom gjort. Det såg jättefint ut och jag längtar som en galning till torsdag då vi ska till banken och jag ska betala huset och sen är det ju faktiskt mitt, helt sjukt, många vuxenpoöng där minsann, att äga ett hus, hihi. Här han blir sittade ett mysigt litet krypin i tvättstugan som jag inte sett innan, där tror jag minsann att jag ska bygga en liten koja till Neo när han blir större :) Efter "städkontrollen" bjöd vi med Maria och Peder hem till mamma och pappa på fika. Dom är jättetrevliga och det ska bli roligt att bjuda hem dom till Rosenhill sen så dom får se hur fint vi fått det, dom har ju aldrig bott i huset men eftersom dom hållt på och renovera där i snart ett år så tror jag säkert att dom skulle tycka det var roligt att komma och titta in sen :)

Så idag har det som sagt varit en väldigt händelserik dag och det märktes minsann på prinsen när han skulle somna. Somnade som en liten gris i sin säng men efter en stund vaknade han (nästan iafl) o bara höll på och böka och stöka i sin säng och kunde inte komma till ro. Så det slutade med att jag fick ha honom i famnen tills han somnade igen, det var det enda som funkade. Han ville inte ligga hos mig i sängen och det hjälpte inte hur jag vaggade honom när han låg i sin egen så blev han inte lugn. Så denna dagen i kombination med hans förkylning gjorde säkert sitt till detta ovanliga kvällsbökande. Han brukar ju somna hur lätt som hélst i sängen efter att han ätit "kvällsmat". Men han är ju faktiskt bara en liten bebis och ibland är det ju faktiskt så att dom har lite svårt att komma till ro. Hoppas bara att det inte blir en massa stök nu när vi flyttar, för då lär ju jag vara trött som en jag vet inte vad när vi väl kommit så långt att man kan sova i huset. Ska givetvis bli jätteroligt att äntligen få flytta in men det kommer garanterat bli några intensiva flyttdagar, iafl om jag känner familjen Josefsson rätt, där ska det nämligen gå undan när man väl har börjat med nåt projekt :) Finns för och nackdelar med allt...

Kram på er allihop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...