måndag 9 augusti 2010

Måndag

Hej på er!

Jag vet att det har tagit lång tid, men nu är motivationen för bloggande på ganska så hög nivå iafl så får vi se hur det går =) Jaha hörrni så var hösten här, pang sa det bara o så var den här, men vi hade ju riktigt sommarväder i början av sommaren så man ska väl inte klaga, men ett par dagar till hade varit härligt. Var ju lite väl varmt där ett tag men nu skulle man behöva lite värme igen, eller att det blir ordentlig höst så att det faktiskt är okej att klä på sig ordentligt =) Jag o min älskade fästman (som han ju faktiskt är nu) var i Ullared o onsdags o jag köpte en jättefin skinnjacka och en annan höstjacka så jag bara längtar ju till att det ska bli lita svalare så jag kan använda dom. Jo jag kanske skulle återkomma till det där med min fästman ;) det är ju nämligen så att vi slog till med en förlovning på midsommarafton, det var ingen förutom vi som visste så det blev en överraskning för många. Vi gjorde det uppe på Skuruhatt, först gick vi genom Skurugata, vi hade Neo i en bärrygga så att han oxå skulle kunna vara med. En av dom bästa dagarna i våra liv såklart, inte varje dag det händer nåt sånt =)

Ja sommaren den har ju bara sprungit förbi och det känns inte riktigt som att man hann med den riktigt, men njutit det har vi gjort. Jag o Neo har passat på så ofta det har gått att vara i Movänta, för bada det tycker han ju om, ingen badkruka där inte. Vi har fått tvinga honom upp ur vattnet när läpparna har börjat bli blå och öndå har han skrikit som en stucken gris när vi tagit upp honom, hihi.

Sommarens största händelse är väl ändå att vår lille älskling har lärt sig gå, helt plötsligt bara släppte han tagit och gick ett par steg. Sen gick utvecklingen väldigt fort och nu går han som bara den, såvida han själv vill förstås, kryps funkar ju väldigt bra fortfarande oxå =)

Ja vår sommar har varit härlig samtidigt som den har varit väldigt tuff, Tobias har inte haft mer än 3 dagars semester och har jobbat mer än någonsin nu under sommaren och som grädde på moset har Neo fått nattskräck vilket har gjort att varken han eller vi har fått sova särskilt mkt och som alla vet så är ju sömn ett av dom viktigaste behoven som vi människor har så det har varit tufft med lite sömn under lång tid vilket har satt sitt spår på framförallt tålamodet och humöret. Men nu går det mot bättre tider vad det verkar, Neo fick en riktig säng för några veckor sen och sen dess har han inte velat ligga i vår sång nånting. Däremot vill han gärna att jag ska ligga hos honom ibland och det har funkat jättebra, hans sover bättre, jag sover bättre och Tobias får sova i lugn och ro så att han orkar jobba.

Idag var det dags för Neos första dag på dagis, gick hur bra som helst. Bi har ju varit där och hälsat på en hel del innan eftersom hans mormor jobbar där ;) Så han bara for in där och började leka direkt, finns ju så mycket roliga leksaker och kompisar där så han glömde nog bort att han hade mamma med sig, hihi. Känns jätteskönt för mig o veta att han trivs så bra där, så nu behöver jag inte vara orolig för det utan kan koncentrera mig helt och hållet på mitt pluggande.

Nepps nu ska jag fixa lite mat, för snart kommer min älskling hem, han var tvungen att jobba inatt så då är det nog uppskattat med lite service =) I eftermiddag ska vi till kyrkan och leka lite med ett gäng andra barn och föräldrar, wiiieeeehoooooo!

Ha det gott!

Här kommer lite bilder från vår sommar:


Neo och pappa ligger och läser lite (Neo hade hög feber, annars skulle han aldrig ha legat still)




Här tjuvtränar han lite på att öppna paket



Sötast i hela världen såklart!



Nyförlovade och bland dom lyckligaste i världen!



Neo och Tobias i Skurugata



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...