onsdag 25 augusti 2010

Onsdag

Tjolahopp på er!

Nu har jag tagit ett skutt ut ur tentaträsket och tagit plats i mitt vanliga liv igen, phuuu, skönt kan jag tala om ifall nån av er funderade =) Tentan idag kändes helt okej, några få saker som jag inte kunde och ett par som jag är lite tveksam till, men i det stora hela så hade jag bra koll på läget, så nu får ni hålla tummar o tår i sisådär 3 veckor till för det är då jag får resultatet och vet om jag klarade den eller ej, men var så säkra att ni kommer få besked...

Det har hänt mkt här sen jag skrev sist, vår lilla minigris går på dagis som en stor kille och fullkomligt älskar det, han rusar in där när vi kommer på morgonen och skriker när vi går hem, han blir jätteglad när vi kommer och hämtar honom men han tycker nog bara att det är bra att vi kommer så vi kan vara där och leka allihop, hihi, lilla sötnöten =) Dessutom har han ju fyllt år oxå och detta har vi såklart firat stort, på fredagen den 13 hade han barnkalas för 11 kompisar med föräldrar, svettigt värre men väldigt roligt, han fick många fina paket, tusen tack alla! På hans födelsedag var det dags för släktkalas och även då fick han fin fina paket. Roligast just nu tycker han är att pussla, mest plocka bort bitarna men ibland hamnar dom iafl på brädet igen, oftast inte där dom ska men det är ju ett steg i rätt riktning iafl =) O sen springer han här hemma nu oxå, från o med sin födelsedag slutade han att krypa när han hade bråttom och började gå hela tiden, duktig kille minsann...

Tobias ska byta jobb, han har fått jobb på regementet i staden, härligt, fasta tider och ordning och reda som det ska vara på en arbetsplats, halleluja! Vi längtar som galningar allihop, efter en fungerande vardag och egentligen ett helt nytt liv.

Sen kan jag ju tala om att det finns nån där ute som har fått ett sånt jävla stort rött kort så det räcker inte med sveriges yta för att tala om hur stort det där kortet är. Men tyvärr så är det ju så att dumhet inte är straffbart, men man kan ju hoppas att rättvisan kommer på sin plats till slut iafl. Från och med nu ska lagboken bli vår bästa vän i den här familjen, för oss ska minsann ingen kunna blåsa!

Nu är hjärtat och spelar fotboll, Neo sover och jag ligger i soffan och njuter i största allmänhet av att faktiskt inte behöva läsa en bok mer än för nöjets skull, hihi... Imon ska jag och Neo till öppnis med Wewe och Jastin och sen blir det en playdejt med Emma och Hjalmar och som grädde på moset ska Wewe klippa Neo innan vi åker hem så att han blir av med sitt ruffs lagom tills vi ska till fotografen nästa helg. Helt sjukt vad håret växer på den ungen, är typ bara 1½ månad sen vi klippte honom sist och ändå är luggen nästan nere i ögonen på honom. Vi laddar med andra ord för en toppendag imorgon!

Kram på er!


1 kommentar:

  1. Vi håller alla tummar & hårt,hårt i ett par v nu gummsan!! Kramar!!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...