måndag 21 mars 2011

Måndag

Jaha då var man back in business, great... Behövde en liten paus helt enkelt...

Igår när jag och Neo låg i soffan o hade det allmänt mysigt så kom den, den första riktiga underbara buffen, har känt en hel del fladder innan men när man väl får den där riktiga buffen så får man det ju liksom bekräftat att det faktiskt är den lilla man känt innan oxå... Man blir ju så lycklig!!!
Här är vi, jag och Myran i vecka 17.

Nåt som inte är så roligt är att Neo sen i torsdags har varit jättehostig och allmänt förkyld och i söndags fick han bara sådär poff 40 graders feber och den har hållt i sig sen dess... Ena ögat är fullt av massa grönt kladd, men han verkar inte ha ont av det iafl... Däremot är ju hostan riktigt jobbig för honom särskilt på nätterna, det låter som att han håller på att hosta ut sina små lungor. Typiskt att han ska bli så jättesjuk när Tobias inte är hemma, han åkte ut på övning i onsdags och kommer hem på lördag, låååånga 10 dygn när jag inte är alls pigg och Neo är 17 resor värre...

Idag var jag och Neo på barnmottagningen för att kolla upp hans prickar som han har runt munnen (ibland), vi var ju lite rädda för att det kunde vara någon allergi av nåt slag, men det trodde inte läkaren så nu kan han äta ketchup och paprika för glatta livet igen, för hon tyckte inte det fanns nån anledning till att utesluta saker... Hon passade på att lyssna på hans lungor när vi ändå var där och sa att vi kunde öka hans astmamedicin för att få bättre effekt, så det var ju tur i oturen att han blev sjuk när vi ändå hade en läkartid inbokad...

Efter besöket på barnmottagningen åkte vi ut till Tobias på övningsfältet och hälsade på lite, hela Neo strålade av lycka när han fick se sin pappa och jag kände hur hela hjärtat bara bubblade över av kärlek... Tror faktiskt att vi behövde lite tid ifrån varandra så vi fick sakna varandra ordentligt och vi kommer ju få sakna lite till eftersom han inte kommer hem förens på lördag. Neo fick provsitta en av alla lastbilar som fanns där och jag behöver nog inte säga annat än att det var väldigt uppskattat, vår motortokige lilla kille ;)

Nu ska vi lägga oss i soffan och mysa och snart kommer världens bästa mormor och morfar och hjälper mig med läggningen, vad skulle vi göra utan dom?!

Neos nya favoritsysselsättning är att ligga på mina ben och klappa på och prata med magen, han är ju bara för söt, världens finaste älsklings kille!

Neo med sin favorit gosekatt, som har fått låna hans första små skor ;)

Kram på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...