lördag 26 mars 2011

Lördag

Gomorron på er!

Vi är nyss hemkomna från helgfrukosten hos mormor och morfar, var dock bara mormor hemma eftersom morfar är iväg med lillebror och flyger luftballong, men ändå... Tobias började jobba vid 7.30 så det var bara jag, mamma/mormor och Neo, men vi hade mysigt ändå... Försökte få Myran att ge sig till känna lite så att mormor kunde få känna sparkarna och se masksprattlet, jo för igår när jag låg i soffan så kände jag hur h*n bökade som bara den i magen och när jag tittade på den så kunde man se på utsidan hur lilla hjärtat for runt därinne, haha... Men Myran är minsann lite blyg och vill bara busa och sparka på sin mamma, inte ens Tobias har fått känna eller se, för såfort han lägger handen på magen så slutar h*n att sparka, knasunge... Men det är såååå mysigt att känna dom där små sparkarna, underbar känsla, tänk att vi får vara med om det här en gång till, får passa på att njuta ordentligt nu (så gott det går) eftersom det med all säkerhet blir sista bebisen som gräddas i min mage. Två barn räcker gott för oss, även om jag gärna skulle vilja ha fler egentligen så är det faktiskt inte värt att utsätta sig för det här helvetet en gång till... I augusti kommer vi ha dom två finaste ungarna i världen och det är ju inte fy skam, det är lagom skillnad i ålder på dom så dom kommer säkert kunna ha mycket glädje av varandra. SötNeo pratar, klappar och pussar på magen varje dagen och pratar om bebisen som bor därinne, han är bra fin han...

Han har ju varit förkyld sen förra torsdagen och fick feber i söndags och först idag så är han feberfri, håller alla tummar och tår för att det inte ska komma tillbaka utan att han ska få pigga på sig nu så att han kan gå till dagis som vanligt på måndag, han saknar ju sina kompisar och jag behöver få tid att vila, det har jag ju bara fått möjlighet att göra de stunderna han har sovit. Tur för mig att han tycker om att titta på film får då har vi ju kunnat ta det lite lugnt iafl och myst i soffan, favoritfilmen är Cars, han tjatar och Blixten och Bärgaren hela tiden, hanhar sett filmen så många gånger nu att han kan den utan till och brukar ofta berätta innan vad som ska hända i filmen, hihi... Igår när jag var inne i stan hoppade jag in en snabbis på leksaksaffären och köpte en Rorri-bil till honom, gissa om den blev poppis, han ville inte ens lägga ifrån sig den när han skulle sova så den har vi fått brottas med i sängen inatt, ingen mjukisbil direkt, men vad gör man inte. Den sitter som fastklistrad i händerna på honom oavsett vad han ska göra för nåt, så det är nog Rorri som får följa med ut o sova i vagnen istället för katten eller kossan, haha...

Nu ska jag ta och platta håret och göra mig iordning lite, det är regementetsdag idag så vi ska in till stan sen och titta på alla fordon och alla militärer och sen ikväll ska jag och Tobias till mässen och äta lite mat och umgås med hans arbetskamrater och deras familjer, blir säkert jättetrevligt. Så jag gör allt jag kan för att försöka ignorera den förkylning som gör sitt bästa för att försöka ta över min kropp, imorgon är det okej om det nu måste bli så, men inte idag, och hör sen förkylningen!

Ha en bra dag allihop!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...