söndag 29 november 2009

1:a advent

Hej på er och glad advent (eller vad man nu ska säga)!

Ja jösses, så var det redan första advent och på tisdag går vi in i december, denna underbara julmånad :) Synd bara att vi inte har nån snö än, för det känns minsann lite konstigt att gå ute i regnet och det är 8 grader varmt o titta på alla fina stjärnor och stakar som finns i alla fönster, kunde ju faktiskt lika gärna vara oktober eller nåt. Men men, jul ska det ju bli iafl, precis som alla andra år. Men i år är ju julen lite extra speciellt, i år är det ju nämligen första året som vi får fira jul som föräldrar, i år har vi ju en ny liten person som ska invigas i detta traditionsenliga firande, åh vad kul det ska bli. Fast förresten så tyckte man ju att förra julen nog skulle bli det bästa någonsin eftersom man hade en så fin julkapp att ge till sina nära o kära, nämligen vetskapen om att man hade en ny liten människa växandes inom sig. Tänk att det snart är ett helt år sen man fick veta att man var gravid, när jag tänker efter så tror jag att det nog var ungefär vid den här tiden förra året som Neo blev till, hihi... Är ju helt sjukt vad fort tiden går, det tyckte man minsann inte när man var gravid men nu är det snart ett år sen man fick reda på att man hade den där lilla fina guldklimpen i magen :) Saknar verkligen att ha min lilla mage, saknar defintivt inte att må sådär dåligt, men att kunna känna ett liv växa där inne, känna hur det sparkade och hade sig. Jag kan inte förstå att Neo har legat i min mage, att det är vi som har gjort honom, skapad av oändlig kärlek. Tror nästan fortfarande att det snart kommer någon för att hämta honom, att man bara har fått ha honom till låns, tänk så dumt man kan tänka ibland...

Idag ska vi bege oss till kyrkan och adventsgudstjänsten, det är ju något speciellt med jul o kyrkan, med all rätt förstås eftersom att julen faktiskt är en av kyrkans största högtider, inte så konstigt heller :) Så jag, mamma och Neo har tänk att vi ska ta en tur dit och sen skulle det visst vara kyrkkaffe efteråt, inte dumt... Brukar vara väldigt goa kakor på såna där tillställningar...

Det är bra att ha någonting att göra nu, annars skulle jag bli tokig av att bara gå och vänta. För det är ju nämligen så att på tisdag ska jag till mäklaren och skriva på papprena och sen blir det en låååång väntan till torsdag då jag på eftermiddagen ska till banken, efter det får jag något i min hand som kan tyckas väldigt simpelt, men för mig är det just nu det finaste man kan få, nämligen nycklarna till mitt alldeles egna hus. Vet att det har varit ganska mycket hemlighetsmakeri hit och dit, men vissa av er vet ju iafl vad det är jag har kacklat om här, men nu säger jag det rakt ut så att alla förstår. Jag ska KÖPA HUS!!!!!! För jag kan ju faktiskt inte säga att jag har köpt det än eftersom det inte är klart, det är ju ungefär som att säga att man har handlat när man fortfarande är påväg till affären :) Så på torsdag, alltså om mindre än en vecka så börjar vi att flytta in. Så när nästa helg är till ända så bor vi där, åååååhhh jag längtar så att jag nästan går sönder... Ännu en dröm som går i uppfyllelse, att ha ett eget hus att pyssla i, en trädgård där min fina lilla Neo kan springa omkring, ha en egen sandlåda, en egen gunga, kunna bygga kojor och massa kul saker. Med ett hus följer ju oxå massa tråkiga saker, som at klippa gräset, rensa ogräs, kratta löv o underhålla huset på alla möjliga vis, men vet ni vad, jag riktigt längtar efter at få stå där o kratta så man är helt slut i hela kroppen, gå där med gräsklipparen i stekande sol, med svetten rinnande och ögonen kliande som aldrig förr (eftersom jag inte tål gräs) men vad gör väl det. För ni ska jag göra detta för mig själv, för mig och min lilla familj, nu ska jag inte fixa i någonannans trädgård, nepps nu ska jag hålla ordning i min egen. Och så fint mitt lilla hus heter, det heter nämligen Rosenhill, fint va?

Nähe nu får jag ta o göra mig iordning så jag ser någorlunda bra ut när man ska ut bland folk, hihi... Måste ju bara säga oxå att det ikväll är julskyltning inne i Eksjö stad, så förhoppningsvis ska jag o Neo träffa hans fina Gudmor Annelie där och gå runt o titta på allt och bara ha det mysigt...

Hoppas ni alla får en jättemysig första advent!

Många kramar till er

p.s. Tobias, jag saknar dej oxå :)

1 kommentar:

  1. Önskar er all lycka till med ert nya hus...Det är faktiskt helt underbart att ha ett eget kryp in......Hoppas ni hade en lugn och fin första advent!!!!
    Kram Eleonore

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...