fredag 1 oktober 2010

Fredag

Näe usch nu får jag verkligen skämmas, det är ju för sjutton mer än en månad jag skrev sist, fy fy... Dock beror denna dåliga uppdatering inte på att jag inte haft nåt för mig utan att jag har haft så mkt för mej så det liksom inte har funnits tid att skriva... Så frågan är ju var jag ska börja???

Har jag berättat att Tobias börjat nytt jobb? Hur som helst är han numera anställd soldat på Ing2 i Eksjö, sjukt bra för vår familj o även bra för honom.

Jag har börjat skolan igen, i en jättebra klass som jag trivs toppenbra med, tur att man inte är socialthandikappad, för annars hade det ju blivit lite svårt att lära känna nya människor. Igår gjorde jag min "första" tenta, arbetsliv och organisation hette kursen, sjuukt tråkig, men nu är det gjort iafl o jag hoppas och tror att det gick bra. Så nu har jag 3 dagar på mej, utan press o utan anledning till ångets, iafl för skolan...

Igår fick vi en ny familjemedlem, en silverfärgad V70, som jag är alldeles säkert tror kommer underlätta vår vardag, tänk så mycket saker vi kan packa med oss nu. Kommer underlätta våra resor till skåne otroligt mkt eftersom vi nu faktiskt kan få med oss allt som vi behöver utan att sitta som packade sillar... Sen har vi ju bokat in en resa till fjällen i början av januari o då behöver man ju absolut en större bil...

Nu ligger jag i soffan o slappar, ska ta o baka lite idag tänkte jag, Neo busar på för fullt på dagis o Tobias jobbar, iafl till 11.30... Sen ska vi städa ur "gamla" bilen o flytta in bilstol och diverse prylar som behövs, leksaker, cd-skivor o sånt där bra o ha... Men först ska jag titta på yrrol ;) såg att den gick på Sf-kanalen när jag kollade läget lite snabbt, har inte sett den men jag tror att det är en sån där film som man bara ska se, eller?

Imorgon ska vi hjälpa till på en livräddningstävling i Eksjö som heter Höglandsbojen, det kommer nog bli skojj tror vi, sen på kvällen blir det bankett tillsammans med alla tävlingsdeltagare... Neo ska ha en heldag och natt tillsammans med världens bästa mormor och morfar så hans föräldrar kan roa sig på annat håll, kan ju behövas ibland...

Sådär, då har ni fått en liten uppdatering iafl, jag ska försöka skärpa mig nu, iafl dom första veckorna i den nya kursen som börjar på måndag, för sen kommer nästa tentapluggsperiod med tillhörande ångest, huuuu...

Kram på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...