tisdag 13 september 2011

Åka hem

Har visst blivit lite dåligt med bloggandet den sista tiden, men det har ju varit lite annat så jag hoppas ni förstår...

Jag och Oliver blev inlagda på sjukhuset i söndags eftersom dom tömde bölden i bröstet på 1,5 dl vätska, så sen i söndags har jag ett drän i det högra bröstet som man ska spola i några gånger om dagen... Jag har fått hjälp med det nu när jag varit här på sjukhuset, men idag ska vi få åka hem och då måste jag göra det själv. Ska på återbesök på fredag så jag hoppas att det blir bättre fram tills dess så dom kan ta bort det då... Inte så smidigt att ha en slang in i bröstet som hur lätt som helst åker ut...

Igår började jag ge Oliver ersättning eftersom jag inte har tyckt att han verkat nöjd efter att han ätit. Jag tror inte att det funnits tillräckligt med mat i det högra bröstet och då är det ju klart att han inte blivit tillräckligt mätt, så nu är väl tanken att trappa ner på amningen och ge honom ersättning istället... Jag känner att det spänner i brösten så det skulle säkert gå att få igång det ordentligt igen men jag vet inte riktigt om jag orkar kämpa mer nu. Jag känner mig absolut piggare nu när febern är borta men det är helt klart en bit kvar... Känns tråkigt att det förmodligen inte blir mer amning men det känns bra också på nåt vis och det är en otrolig lättnad att han faktiskt åt och accepterade flaskan och ersättningen direkt, duktig kille minsann...

Nu ska jag passa på att sova lite, Oliver ligger i vagnen och snarkar :-)

2 kommentarer:

  1. Låter som en bra lösning Lisa, både för dig o Oliver o resten av familjen.
    Nu får du ta hand om dig själv så gott du kan så du blir pigg!!
    Många kramar från Lasse o Åsa

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att du kommit fram till ett beslut! Jag minns själv att det var väldigt veligt att sluta men så fick jag en kommentar där det stod att det spelar ju faktiskt ingen roll om barnet får mat genom bröst eller flaska, huvudsaken är att den får mat med kärlek! Du är ju en precis lika bra mamma även om flaskan tas fram och snarare kanske ännu lite bättre eftersom du lyssnar på din kropp och gör det som är bäst för dig och bebis. Och jag tyckte minsann det var ännu mysigare att ge ersättning för då kan man lägga ALL fokus på barnet istället för att krångla med amning, läcka mjölk och känna sig allmänt ofräsch. Win win liksom :-).

    Heja dig!!

    Kramar

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...