måndag 5 september 2011

Omväxling förnöjer

Igår eftermiddag ringde mamma in till amningsmottagningen, hon fick prata med en annan barnmorska än mig och då gick det helt plötsligt bra att komma in direkt. Lustigt det där att det spelar så stor roll vem man får prata med, helt galet. Dom kände på bröstet och sa att det inte var nån fara och att jag skulle fortsätta som jag gjort. Tack för hjälpen!

På kvällen låg jag i soffan, frossade och grät eftersom det gjorde så djävulskt ont. Tobias var snäll och la sig i min säng och värmde upp den, härligt initiativ :-)

På morgonen var febern fortfarande kvar och likaså det onda. När vi satt och åt frukost ringde en barnmorska från BB-hemvård, hon frågade hur jag mådde och vi pratade en stund och till slut sa hon: Ja men ta och kom in vid 11 så ska vi titta på dig igen, så här kan du ju inte ha det! TACK!

På sjukhuset fick jag träffa samma barnmorska som jag pratat med och fick träffa en annan läkare. Jag fick massa beröm för att jag kämpat så och att jag verkligen försökt med allt. Dom tog blodprover, gjorde ultraljud, mjölkodling och sen fick jag recept på antibiotika i 10 dagar, jag fick välja på att sluta amma eller testa antibiotika. Så jag valde antibiotika... Så nu ska jag ta det tillsammans med Ipren och panodil i 10 dagar, har det inte blivit bättre då så får jag lägga ner amningen, så nu håller vi tummarna att det funkar för jag vill ju så gärna amma. Dom sa att om detta inte hjälper så är min kropp för svag för att orka med. Jag ska vila, äta fettrik mat (gärna en gräddbakelse om dagen) och dricka söta drycker. Jag ska ta det lugnt även om jag känner mig pigg och låta Tobias jobba här hemma, vi som trodde att vi skulle kunna hjälpas åt efter att han kommit ut. Jäkla skit!

När jag var på förlossningen fick jag ett mms från familjen Vehmas, att deras lilla tös äntligen kommit. Så när jag passade på att amma Oliver i dagrummet så kom dom och visade upp henne. Söt som en liten Sockerbit och Oliver blev ju såklart presenterad för sin tjej ;-) Grattis till er och välkommen i 2-barnsklubben!

På onsdag ska jag på återbesök för att se om medicinen har nån effekt... Håll tummarna för nu vill vi slippa denna skiten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...