torsdag 4 mars 2010

Nya lovern heter Russin =)

Hej på er!
Japp så är det, Neos nya passion i livet är russin, började göra egen havregrynsgröt till honom för ett par dagar sen och då blandade jag i delade russin och rivet äpple, för att det skulle smaka lite sött och gott utan att stoppa i nåt socker, mumma tyckte Neo och gapade lika glatt som vanligt. Idag när jag efter mycket om och men skulle äta middag så satt Neo där vid bordet och tjurade, så jag tänkte att hur kul kan det vara att bara äta smörgåsrån hela tiden så jag la ett russin framför honom, till saken hör ju oxå att jag testade att ge honom mat för barn från 8 månader idag, var massa bitar i men Neo bara tuggade och svalde, efter lite kämpande fick han tag i russinet och lyckades pilla in det i munnen. Hur sjutton kan man tugga så bra när man bara har två tänder, här sätter vi minsann inte i halsen, utan tuggar o sväljer precis som dom stora barnen med massa tänder, hihi... Tänk att han är så duktig min lilla prins, tog ju förstås längre tid för honom att tugga i sig ett russin än det tar med smörgåsrånen men han verkade nöjd. Är ju säkert bra träning för honom oxå, det tror jag iafl. Så nu kan jag ju sluta dela russinen i hans gröt, för han fixar ju att äta dom hela hur bra som helst.
Jag tror att han drömmer lite mardrömmar då och då, för två dagar i rad vaknade han vid 4-5 tiden o gallskrek, var inte vaken utan skrek liksom i sömnen, måste ju ha drömt nåt otäckt, men vad kan man drömma för otäckt när man är 6 månader? Lustigt, men oj så ont det gör i hjärtat på mig när han skriker sådär...
Igår var det barnsång och dagen till ära hade vi bjudit in, Jessie, Tilde, Madde och Vincent, laddat för en toppendag med andra ord =) Sången uppskattades av alla små sötnosar och särskilt av Tilde som glatt sjöng med i varenda låt, såååå gulligt. Med på sången var oxå Madde och William, denna underbara lilla unge, kröp upp i mitt knä och gosade som bara den, vi som inte träffats på jättelänge och ändå ville han vara hos mej hela tiden, sötnosen, utsåg mig till sin extramamma, hihi, vilken ära =) Efter sången med tillhörande mys och fika tog vi med oss alla kompisarna hem till Rosenhill på middag, äppelpaj och mys. Tänk att man får vara så lyckligt lottad att ha så fina vänner, dessa underbara människor, oj vad jag tycker om er. Att sen få äran att ha en del i era fina barns liv, känns så härligt och jag är så tacksam för det. Synd att Mikaela och Jullan inte kunde vara med, då hade dagen varit fulländad, men det kommer ju fler chanser som tur är. Neo och William lekte så fint tillsammans, satt i Neos babygym och grejade, helst ville dom bita på samma saker hela tiden, oftast gällde striden Neos färgglada nyckelknippa. Så den for mellan deras små munnar hela tiden, såg så gulligt ut. Efter att de tröttnat på att leka med nycklarna så hjälptes dom åt att läsa sönder biltema katalogen, sen gick dom raskt vidare till telefonkatalogen, men den hann vi rädda innan det var försent, jisses vilken fart dom kan få upp dom där små knattarna. Var ju typ igår dom låg alldeles still och bara tittade, vart tog den tiden vägen?
På kvällen åkte jag och Madde in till Eksjö town för att träna på friskis, svettigt värre kan jag lova, äppelpajen hade minsann satt sina spår, haha =) Men gott var det kan jag tala om! Men trots all denna äppelpaj så tog vi oss igenom passet, inte särskilt skönt under tiden men ack så duktig man känner sig när det väl är gjort, somnade gott när jag väl köp ner i sängen kan jag lova er, hejja hejja mej!
Idag var det dags att träffa mammorna och bebisarna igen, wiiieee, denna gången skulle vi hem till Madde och Vincent, premiärbesök där så det var spännande. Dom bodde så fint så dont och söta små kissar hade dom oxå, blev nästan lite kär i Pumba, hihi =) Vincent sov större delen av tiden vi var där, Neo och Tilde däremot trotsade John Blund som gjorde tappra försök att grusa igen deras små ögon, men icke, dom höll sig vakna och busade på precis som vanligt. Gott fika bjöd Madde på och det blev massa tjejsnack om allt och ingenting, med andra ord massa bebisprat, hihi =) I bilen hem somnade Neo som en liten griiiis, klart man blir trött när man busar så med sina polare. Som ett brev på posten började hans näsa rinna som en kran och började mer se ut som ett stoppljus i hans lilla ansikte än en näsa i samma stund som vi kom innanför dörren, därmed sjönk humöret ner i botten. Efter mycket kämpade både från hans och min sida, då vi inte riktigt strävade åt samma håll så somnade han i en halvtimme ungefär, så jag hann precis komma igång med städningen så mamma/mormor fick rycka ut och leka lite med en grinig Neo medans jag städade klart.
Nu på kvällen var han betyligt gladare men näsan rann fortfarande, lilla busungen. Mne han har ju varit snorig från och till i ganska många veckor nu så detta ska vi nog överleva oxå... Innan han somnade så fick han upp farten på sitt ålande riktigt ordentligt och for runt som en liten iller i vardagsrummet, hallen och köket, kul att han lär sig men samtidigt blir det ju ännu svettigare fö rmig när jag måste springa efter honom hela tiden när han gör massa bus.
Imorgon tror jag vi ska ha en riktig slappardag, pyjamasen på hela dagen är nog inte helt omöjligt, wiiieeee!
Må så gott allihop och tack mina älskade vänner för underbara dagar tillsammans med er och era små!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...