onsdag 5 augusti 2009

Cykeltur


Hej på er mina kära!
Även denna dag började tidigt, usch ja, redan strax efter 4 ville lilla katten gå ut, men jag börjar ju bli ganska van nu så det var ju bara att pallra sig ur sängen o släppa ut honom o sen kunde jag ju somna om igen... När jag väl vaknade igen åt jag frukost i lugn o ro och läste tidningen, härligt med sådana mornar, man får ju passa på att läsa tidningen när man sover hos föräldrarna för hemma har jag ju ingen... Roligaste är ju förstås att titta på alla bebisannonser, men nu närman har tid att läsa tidningen ordentligt så har jag faktiskt upptäckt att det står en hel del annat i den som också är av intresse, hihi... Tänk att det skulle ta 21 år innan man kom på det, haha...
Hade tänkt att jag skulle ta en riktigt lååång promenad på förmiddagen men jag fastnade framför tvn istället, var en jättemysig film som hette "mannen i mitt liv" med jennifer aniston, sjukt bra, har för mig att jag har sett den innan men vad gjorde väl det. Efter filmen pallrade jag iafl mig ut på en liten promenad, gick förbi mamma på jobbet och hälsade på henne och alla söta barn, så mysigt hon har det på jobbet...
Vid 12 kom kusinen Hanna på besök, bjöd henne på det som fanns kvar av morotskakan från igår, hon verkade också nöjd med den så det var ju bra. Vi satt och pratade om både det ena och det andra, var länge sen vi träffades nu så det var kul att bara umgås. Efter fikat tog vi en tur bort till mamma på jobbet igen så att hon skulle få träffa Hanna också...
Efter att Hanna åkt igen tog jag tag i det som egentligen skulle vara dagens projekt, nämligen att städa ur bilen, fy sjutton vad den såg ut. Kan ju lova att det minsann inte bara är jag som har stökat ner i den, pappa har ju lånat den en hel del o haft den när han åkt till sommarstugan o ut i skogen, så det var fullt med barr o mossa o annat skit i... Efter att ha dammsugat bilen jättenoga, torkade jag av alla ytor, oj så fin den blev, riktigt glänser på insidan, hihi... Nu återstår bara att tvätta av den på utsidan och vaxa den, får nog bli morgondagens projekt, iafl framåt kvällen för tydligen ska det ju vara fint väder imorgon också och då är det ju inte så bra att ställa sig där i solen o tvätta bilen, dte går ju men resultatet blir ju inte det bästa.
Efter att ha putsat och fixat med bilen så fick jag ett ryck och satte mig på motionscykeln och cyklade 8 km på 30 min, hur härligt som helst... Men jag kan ju inte påstå att jag känner nåt efter denna ansträngning, fick en sån därkonstig känsla idag... Fick för mig att det inte alls finns nån bebis i min mage utan att det bara är nåt annat konstigt som ligger där och bökar, kanske en mask eller nån annan parasit som har gjort att magen vuxit och jag mått jätteilla... Känns som tiden går hur långsamt som helst och att min lilla bebis aldrig ska komma ut, om det nu finns nån därinne... Det ser ju faktiskt ut som att det är en mask som krälar omkring därinne i magen... Sen kom ju pappa med det "glädjande" beskedet att han tror att jag kommer gå över tiden, minst en vecka... Det var nog det värsta jag har hört på länge, men vem vet, det kanske är sant... Jag har ju gått och trott att Gråben skulle komma tidigare än beräknat, fick ju till o med order från läkarna att hålla mig lugn ett tag så att han inte skulle komma alldeles för tidigt, tänk om han då väljer att stanna där inne fram till jul eller nåt. Jag menar det är ju faktiskt bara 1% av alla gravida som drabbas av sånt illamående som jag har så varför skulle jag inte kunna bli väldigt ensam om att vara gravid i typ 1 år? Tåls att tänka på minsann...
Tobias ville att jag skulle åka ner till honom idag, hade varit väldigt mysigt, då skulle ju tiden gå lite framåt iafl... Var ju så nervös förra veckan att bebis skulle vilja titta ut när jag var där nere men nu känns det ju som att han aldrig kommer titta ut så då kan jag ju lika gärna åka... Tyvärr kom jag ju på att jag ska till barnmorskan på fredag så då kändes det ju inte mycket lönt att åka ner idag och åka hem imorgon... Så nu får jag gå här hemma o titta på klockan stup i ett, vad nu det ska vara bra för den rör sig ju nästan aldrig framåt ändå... Hoppas att Tobias kommer hit på söndag eller nåt, det är ju faktiskt hans fel också att jag befinner mig i det tillståndet som jag gör och då tycker jag det minsta man kan begära är lite underhållning... Han gjorde ju iafl ett försök till underhållning när han bjöd ner mig idag, o det tackar jag ju för såklart, tycker det är riktigt synd att jag inte kunde åka... Men men...
Nu ska jag krypa ner sängen, man kan ju alltid hoppas på att dagens ansträngningar ger resultat under natten, skulle inte gör mig ett dugg, bara så ni vet... Heja heja Gråben!
Kram från en väldigt otålig Lisa

2 kommentarer:

  1. Det kanske är en liten valross som ploppar ut till slut? ;)

    SvaraRadera
  2. Hej Lisa
    Såg på vår dator att du hade bloggen,
    så nu har vi varit inne och kikat lite.
    Kul att det kändes bra när du var i Lund

    Kram Åsa

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...