tisdag 4 augusti 2009

Godkväll på er!

Min tisdag började exakt kl. 04.32, då ville nämligen mammas lilla katt ut, tror att jag mentalt redan har börjat förbereda mig på att ta hand om min lilla bebis för jag sover jättelätt och vaknar av minsta ljud... Som ex. när en katt står och jamar utanför min dörr, alltså blir det jag som får släppa ut honom eftersom ingen av dom andra två i hushållet hör eller låtsas höra... kul kul, tur att jag somnar om ganska så lätt annars kan jag lova att det skulle bli liv i luckan ;)

Efter att ha somnat om och sovit till framåt 8 så gick jag upp och duschade, sen spenderades resten av förmiddagen i köket... Där bakades det morotskaka, gjordes tacopaj och sallad... Jättekul, jag trivs nämligen som fisken i vattnet när jag får vara i köket och hålla på bland grytor och skålar...

Klockan 12 kom mina underbara älskade vänner hem till mig, jag hade ju nämligen bjudit in dom på lunch, annars skulle man ju faktiskt kunna tro att jag spenderade förmiddagen i köket enbart för min egen skull, dels för att jag tycker det är roligt att baka och laga mat men även för att jag under graviditeten blivit sjukligt fixerad vid mat, hihi... Men så var alltså inte fallet utan det var ju för att jag skulle ha nåt att bjuda mina stjärnor på ;) Det verkade som det var uppskattat och jag tror att alla blev mätta och belåtna... Är alltid lika roligt att träffa er mina underbara vänner och jag är så glad att jag har er ;) Tänk snart sitter vi där i soffan och ammar som tre fåglar på en gren, jag, Mickan o Madde, hihi... Än är det ju bara Madde som får sitta där och gosa med sin lilla skatt men vi andra två är minsann inte långt efter. Ja o Nella har ju fullt upp med Philip som far runt som en liten tok, han verkar känna sig hemma och hittar direkt till leksakslådan när han kommer på besök, sötaste lilla killen... William passade också på att testa lite av Gråbens saker idag, både skötbordet och babysittern, och det verkar ju ha fått godkänt, för ganska så nöjd var han ju iafl även om han var sommest till freds när han fick sitta och mysa med sin "människo-napp" i soffan, hihi... Tack för en underbar eftermiddag tjejer, ser fram emot filmkväll nästa vecka, såvida inte bebis vill komma ut innan dess, hihi...

När jag plockat iordning efter mina lunchgäster så tog jag mig en tur till jobbet och hälsade på, var så länge sen jag var där så jag tänkte att det kunde vara kul för dom att få se mig en sista gång innan magen försvinner, för det kan ju faktiskt bli vilken dag som helst nu, eller så dröjer det flera veckor, vem vet... Stannade där en bra stund och pratade om allt möjligt med allt o alla, trevligt trevligt!

Sen tog jag mitt pick o pack och åkte ut till Hult igen. När jag kom dit så gick vi en härligt promenad med hunden, så skönt att komma ut och röra lite på sig. Har haft lite sådär molande värk i magen hela dagen och när vi var ute och gick så fick jag en hel del sammandragningar såvi får väl se vad som händer, heja heja bebis!

Nu ska jag sätta mig och studsa lite på bollen och dricka hallonbladste, för nu vill jag ha ut den där lille skrutten som ligger i min mage...

Imorgon kommer kusin vitamin och fikar hos mig, ska bli roligt var ganska längesen vi träffades nu...

Ha en fortsatt bra kväll!

Stor kram från mig och Gråben

2 kommentarer:

  1. Tack för igår min fina ängel! :) Vilken fin lunch och efterrät du & gråben bjöd ¨på! :D

    Wiliam var såååå nöjd med det han fick låna!:D

    Hejja hejja gråben, kom ut nu. Vi längtar efter dig och speciellt din fiiina mamma! :)

    Tack för att du finns!
    Är sååå glad att vi fått träffa dig! Du & gråben har en speciell plats i mitt& Williams hjärta!

    SvaraRadera
  2. tack ännu en gång för allt, jag tänker på dig nästan hela tiden nu känsn det som, tänker även på mickan mycket, varför? jo för snart är det dags, de små liven kommer när man minst anara det men jag hoppas på snart, under tiden ger jag dig massa styrka och energi och ett stort lycka till i förväg för vem vet, du kanske åker in när som:) en stor kram till dig och lille gråben!!!
    du är fin du!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...