torsdag 13 augusti 2009

Varning varning!

Hej på er!


Utfärdar en varning redan nu direkt, det är lika bra så har jag det gjort... Jag har nämligen blvit ett gråtande, morrande, tjurande hormon-mongo... Hur gick detta till? Oavsett vad som sägs eller görs så blir reaktionen någon av de följande jag nyss skrev... What? Hur kan man näst intill bryta ihop fullständigt för att det börjar regna precis när vi tänkt att gå ut o dammsuga Tobias bil eller börja gråta hysteriskt eftersom jag nu är helt säker på att det bara är en mask jag har i magen, that's right, ingen bebis utan bara en mask... En liten slemmig, brun äcklig mask som krälar omkring... Har nämligen åter igen haft en dröm om att det är en mask jag väntar och att den inte kom ur förens vid jul... Herregud hur ska detta bli... tycker verkligen synd om alla som tvingas umgås med mig sålänge Gråben är kvar inne i hönsgården, för jag tror inte att "maskutbrottet" var det sista...

Stackars Tobias, tycker så synd om honom, han försöker verkligen med allt och är sååå snäll o ändå beter jag mig som ett litet monster, eller vänta, ett stooort monster... Även fast man inte kan säga att jag direkt ser som en elefant så känner jag mig definitivt som en...

Så även fast jag kanske betett mig som ett monster både en och två gånger så har det varit riktigt mysigt att ha Tobias här, vi har inte hittat på så mycket, gjort lite små turer... I måndags tog vi en tur till Nässjö o handlade på Rusta, Ö&B o Willys, jättekul, tyckte jag iafl... I tisdags åkte vi på eftermiddagen till jönköping, gick en sväng på A6 o Ikea... Jag köpte två olika sorters te som jag ska sitta under en filt med min lilla skrutt o dricka i höst, när jag inte mår illa längre, hihi, åh vad jag längtar... På Ikea köpte vi en tavellist som vi ska sätta ovanför Gråbens säng, där ska vi ställa jättefina bokstäver i gips, listen var lite lång men jag tror att det blir bra ändå... Tobias kom på den smarta idén att man ju faktiskt kan sätta en ram med något i... kommer säkert bli jättefint ;) Efter turen till Ikea bjöd han mig på Soya, åh så gott det var... Jag älskar deras mat, mongolisk barbeque, smaskigt värre... Synd bara att jag mår så illa hela tiden, men äta kan jag ju, hihi ;) Efter en underbar middag (som iafl en av oss var mätt av) fortsatte vi mot filmstaden, där såg vi Sommaren med Göran, sjuuukt rolig film ;) Dock undrade nog alla på bion vad jag o Tobias höll på med, har nämligen de senaste kvällarna haft en fruktansvärd ilande smärta i "hönsgården", som gör att jag hoppar till varenda gång, så det såg nog lite konstigt ut när jag titt som tätt hoppade lite i biostolen, haha... Har inte haft jättemycket sammandragningar på kvällarna utan det är mest den här ilande smärtan... Däremot molar det ju i magen större delen av dagarna o även på kvällarna... Så vi får väl se vad detta leder till, Madde tror iafl att det är på gång, vad vet jag, jag har aldrig fött barn tidigare... Men jag hoppas ju såklart för nu vill jag ha min bebis! Nuuuuu!

Idag har jag varit ute på pappas jobb o tvättat bilen, resultatet blev väl inte det bästa men jag gnodde som en liten gnu, hur som helst är den ju renare än den var innan... Hoppas att vädret håller sig någorlunda bra, för då ska jag senare i eftermiddag eller ikväll vaxa den också, jag är ju inte direkt bäst i världen på att vaxa o tvätta bilar men jag tror att resultatet nog blir lite bättre om man inte gör det i direkt solljus... Så nu ska jag ta o städa lägenheten en gång till, riktigt ordentligt fast det inte behövs... Jo förresten, det glömde jag ju skriva, igårkväll efter att Tobias hade åkt bakade jag bröd (igen)... Tror jag var färdig runt 1 tiden eller nåt, men bra blev det, passade på att typ skura hela köket, så nu är det fint där iafl... Men det är ju aldrig fel att ta en extra tur med dammsugaren och moppen här hemma ;)

Hoppas alla får en jättebra dag, har ni tid o lust får nu gärna hålla en tumme eller två för att Gråben snart tittar ut...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...