måndag 3 augusti 2009

Baka baka liten kaka...


Godkväll mina kära!
Nu har jag äntligen tagit mig tid vid datorn igen efter min hemkomst från Lund, eller det var väl en liten lögn kanske... Har gjort lite snabbvisiter på facebook men jag har inte tagit mig tid att skriva här iafl, skönt o få det utrett, hihi...
Har haft det helt underbart nere i Lund men samtidigt var det väldigt skönt att komma hem igen, har ju varit lite orolig för att bebis skulle vilja titta ut när jag var där nere, men bevisligen inte eftersom jag sitter här med min kanonkula ;) Jag vet att det inte skulle ha varit jordens undergång iafl bebis nu hade velat bli född i Lund, men det känns ändå skönt att så inte blev fallet.
I fredags var jag och resten av tjejgänget hembjudna till Madde, äntligen fick jag se lille skrutten William, fiiinaste lilla killen. Tycker jag har längtat mycket efter Gråben hela graviditeten men efter att ha sett honom så riktigt toklängtar jag, samtidigt som jag inser hur stort det som vi har framför oss är... Tänk, om ett par veckor så är det jag som får bjuda hem mina vänner och visa upp vårt lilla underverk, helt sjukt, men oj så roligt det ska bli. Vi längtar som galningar både jag och Tobias, så skönt att vi kan göra detta tillsammans nu... Har ju varit lite turer fram och tillbaka men nu tror jag att vi är påväg åt rätt håll, men vi ska ta det lugnt så får vi se var vi hamnar till slut.
I lördags var kusinbarnen på besök och då kan jag lova att det inte blev många lugna stunder, men såklart var det jätteroligt att träffa dom... Har ju blvit så stora Wilja fyller 6 i augusti och Saga är 4, helt sjukt vad fort tiden går... Saga lekte doktor med Simon, var så roligt att sitta och titta på, hon pratade och pratade med honom samtidigt som hon "sövde" honom, sen gav hon honom lite syrgas, kollade i halsen o lyssnade på hjärtat... Så han fick sig en riktig genomkörare, haha ;)
Resten av helgen blev lugn, kände mig inte riktigt pigg i söndags, tror att det var sviter av att vi slarvade lite med maten när vi var nere i Lund. Kände mig halvdassig hela dagen, men framåt kvällen piggade jag på mig, så då passade jag på att baka en kladdkaka, mums så gott det var ;)
Idag har jag varit i farten hela dagen, var uppe redan vid 8 och gav mig ut i skogen och plockade blåbär, mamma och pappa började jobba idag så jag kände att det var lika bra att ta tag i dagen direkt. Det hänger ju liksom på mig nu om jag vill ha nån underhållning, hihi... Så jag tog med mig Ebba ut i blåbärsskogen, ångrar dock litegrann att jag tog med henne, hon är nämligen galen i blåbär och tyckte såklart att det var jättemysigt att få följa med ut, så överallt där jag var och plockade skulle hon vara och äta. Tyckte väl att det var jättesmidigt att jag letade upp bra ställen där det växte mycket, haha... Efter en stund hittade hon ju min hink där jag la alla blåbär och började äta där i också, knasboll...
Efter bärplockningen bakade jag grahamsskorpor och en jättegod apelsinchokladkaka, tycker det är så roligt att baka... Tur att jag gillar att äta det jag bakar också annars skulle det bli väldigt fullt överallt... Äter ju förstås inte upp allt, men litegrann... Sen tycker ju pappa att det är gott att ha en nybakad kaka till kaffet på kvällarna, hihi...
Imorgon blir det fullt ös igen, vid 12 kommer mina älskade änglar på lunch hos mig inne i stan, ska bli så roligt att träffas igen... Och jag blev så glad när Madde också ville komma med sin lilla skatt... Är så glad att jag fått träffa såna fantastiska vänner, ni är bäst!
Nu ska jag ta en kopp hallonbladste och studsa lite på Maddes fiiina blåa boll, ihopp om att Gråben sjunker ännu längre ner, ska till barnmorskan på fredag och då hoppas jag verkligen att hon säger att han är fixerad för annars undrar jag vad han sysslar med där nere i hönsgården ;) Ibland riktigt känner jag hur han skruvar sitt huvud neråt, känns som att få ett samurajsvärd uppkört rakt i hönsgården, och det vill jag meddela inte är någon trevlig upplevelse, särskilt inte om det händer när man går på stan eller är i full gång med att titta på bilar... Då är det inte många fina och trevliga ord som kommer ur munnen kan jag lova ;)
Ha en fortsatt bra kväll!
Ps. skriv gärna en kommentar så jag vet vilka det är som kikar in och läser här ;)
Kram Lisa & Gråben

3 kommentarer:

  1. Låter som om ni haft det härligt = )

    SvaraRadera
  2. Va duktig du är som bakar, du gör det väldigt bra med såett stort pluss till dej tjeja!
    Ser fram emot att få träffa eran skatt, hoppas på det snart i alla fall. Ska bli så mysigt att komma hem till dig i dag:) puss till dig och gråben från nella och philip

    SvaraRadera
  3. Mysigt det låter med bärplockning! Jag bara pluggar och jobbar! Hoppas allt är bra! Kramar

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...