fredag 25 september 2009

Denna eviga väntan


Jaha, nu ville visst pappa oxå träna på mitt gym...


Godkväll på er!

Ja jag säger då det... Jag trodde att graviditeten var den längsta väntan jag skulle behöva gå igenom i mitt liv men icke... Jag väntar ju o håller mina fingrar o tår så att dom blir alldeles blåa, vågar inte skriva för mycket än men det har stor betydelse för min o Neos framtid iafl o jag vet att endel av er vet vad jag pratar om... Dom sa att dom skulle ringa denna veckan är ju faktiskt inte slut än även om jag hoppades på att dom nog skulle ha ringt redan i måndags, haha, känner ni nån som är mer otålig?


Jaja, i tisdags var jag o lillfisgrisen på BVC, nu väger min stora fina pojk 4878 gram o är 57 cm lång... Ingen liten bebis längre minsann, snart är han nog ifatt sin bästis William, hihi... Allting såg bra ut iafl o det känns ju skönt o nu behöver vi inte komma tillbaka förens till läkarbesöket när han är 2 månader, barnsjuksköterskan tyckte ju att eftersom han går upp så fint o jag inte verkar ha några direkta bekymmer så behövde jag inte komma så ofta längre... Mormor var med på besöket o kollade läget, var ju faktiskt ett tag sen hon var på BVC sist med tanke på att min lillebror fyllde 20 för ett par veckor sen, hihi...

Vid ett tiden kom fina fina Madde o super söta William på besök, jag hade nämligen bjudit hem alla mina fina stjärnor på fika, det har ju liksom bara runnit ut i sanden sen Neo föddes... Förs kom alltså Madde o William, åh så mysigt det var att få besök... William testade Neos babygym medans han sov o han verkade trivas riktigt bra, låg där o sparkade med sina små ben o sprattlade med armarna, hihi... Sen kom söta höggravida Jessica o Nella med sin fina Philip. Tyvärr saknades Mickan o lilla Julia, hon hade nämligen haft det väldigt besvärligt med magknip så de tyckte det var bättre att stanna hemma... O det förstår jag absolut, räcker ju med att Neo haft lite magknip en dag så är man helt slut i huvudet o stackars Julia hade haft ont i flera dagar, usch ja... Hoppas verkligen att det hjälper med dropparna som de blev rekommenderade på BVC, jag tycker att det har funkat bra på Neo iafl... Vi hade en jättemysig fikastund iafl, o Neo fick jättefina presenter, supersöta byxor o en body av Jessica o ett par jeans, body o en jättesöt dress av Madde, William, Nella, Philip, Mickan, Julia o Erika... O mamma Lisa fick en jättefin skål som var formad som ett hjärta...Tack älskade vänner för de fina presenterna!

I igår hämtade vi pappa Tobias på stationen i Nässjö, han hade två dagar ledig så då passade han på att komma till oss o hälsa på. Han tyckte att Neo hade blivit jättestor o det är klart, han hade ju faktiskt inte träffat honom på tre veckor... Vi har haft två jättemysiga dagar, igårkväll köpte vi jättegod mat på Sunrise o tittade på den nya Wallander filmen tillsammans med lillebror Simon. Usch vad otäck den var, men väldig bra... Tror jag har nån såndär hatkärlek till Wallander filmerna, tycker dom är sjukt bra samtidigt som jag sitter på helspänn o är livrädd hela tiden, haha...

Idag vid 11 åkte jag o Neo ut till Hult o hem till Madde o William, där skulle det mämligen bli babymassage... Neo var ju inte på sitt bästa humör förra gången o tyvärr inte idag heller. William däremot tyckte ju att massagen var toppen förra veckan men även han deppade ihop lite idag... Så idag var det faktiskt Neo som stod ut längst även om han oxå tjurade ihop till slut, hihi... Så nu har vi en gång kvar på vår "massagekurs" så då får vi hoppas att båda grabbarna är på sitt allra bästa humör ;)

Vid 3 lämnade vi av Tobias på stationen i nässjö, han skulle ju jobba imorgon igen så då fick han åka hem igen... Men vi tackar för två mysiga dagar!

Nu är vi åter ute i Hult o har parkerat oss i soffan hemma hos mormor o morfar... Neo är nybadad o sover som en liten gris i mormors famn...

Imorgon ska vi åka till Anderstorp o träffa min fina vän Sofie, hon bor egentligen i Kristianstad med hon o hennes Jonas är där nu i helgen för att han skulle tävla där så då passar vi på att åka dit o träffa dom ;)

Ha en fortsatt bra kväll alla mina stjärnor!

Puss o kram





1 kommentar:

  1. Hej min fina stjärna!
    Jag kan nu meddela att mina fingrar är mörkblåa och mina tår är KOL svarta! Nu orkar jag snart inte hålla och klämma dom längre, men jag står ut, tills du får ditt svar!! :)


    Han växer så det knakar din lille Fis! Han växer nog snart ikapp lilla William , eller stoora är det ju :) Men jag tror nog att det dröjer några år, typ när de är 14-15 år haha :)

    Massagen var jätte mysig även om min lilla prins inte trivdes just då! :) hihi. De turas ju om de två bästa bästisarna, jag kan nästan svära på att nästa gång så ligger dom där och ler och njuter för fulla muggar, från topp till tå och vem vet då kanske vi får sitt där och massera, masseeera, massseeerrraaaa tills midnatt ;)

    Hoppas vi träffas snart, om inte innan Onsdag så på Onsdag, så då ska vi sjunga. Du som en ängel och jag som e KRÅÅKA!! Men vad sjuttsingen, jag sjunger ändå :) William gillar ju det iallafall ;)

    Ps. Tänkte faktiskt fråga dig min lila fågel om du vill sjunga på Williams dop`? Kan ju prata mer om det på Onsdag! Det skulle betyda oerhört mycket för mig.. men bara om du vill såklart!! Ds.

    Tycker så mycket om dig min fina lilla ängel och Prins Neo!!

    Ps igen... Om du och din fina mamma vill promenera någon eftermiddag/kväll så ring gärna mig och Wille walle på söderhavet :) Ds..

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...