tisdag 1 september 2009


Godkväll på er alla sötnosar!
Nu var det verkligen längesen jag skrev, tiden bara flyger ju iväg... Det gjorde den minsann inte för ett par veckor sen när jag satt här o gnällde med min badboll i vädret... Helt sjukt, nu sitter jag här o skriver utan min badboll, har inte ens en sån där mysig jello-mage kvar, bara en alldeles platt vanlig mage, syns inte ens att det har legat en liten bebis därinne, vilket gör det ännu svårare o förstå att han faktiskt är min o att han har legat i min mage. Men detta ska jag verkligen inte gnälla för, det är ju väldigt få förunnat att redan efter nån vecka se ut som att man aldrig varit gravid... Jag gick ner totalt 9 kilo när Neo fortfarande låg i magen o nu sen han kom ut så har detta ökat till 17 kilo, helt sjukt... Jag väger alltså nu 17 kilo mindre än jag gjorde när jag skrev in mig på mödravården i januari, det brukar ju annars vara så att man kanske har 17 kilo extra, men men...
Så just eftersom jag blivit så mycket mindre så passade vi på att ta en liten shoppingrunda idag, jag o min lilla familj... Tyvärr så hade ju många av affärerna i Eksjö stängt för inventering, typiskt oxå, när jag nu var p sånt shoppinghumör... Men men, JC hade iafl öppet så där traskade vi in... Hittade två jättefina långa stickade tröjor, eller den ena skulle man nog egentligen kunna kalla för klänning, o en jättefin omlott-tröja... 900 gick kalaset på men oj så nöjd jag är med mina nya kläder ;) synd bara att det typ har varit 100 grader varmt idag så att jag inte kunde ha dom på mig direkt... Lite varmt att gå i stickat då, hihi... Så nu hoppas jag att hösten är på ingång så jag får användning för mina nya kläder ;)
Idag har vi oxå hunnit med 2 härliga promenader i det fina vädret, jag vet att man inte ska klaga men jag måste faktiskt ändå få säga att det var lite väl varmt... Stackars lilla skruttungen har ju varit alldeles genomsvett hela dagen, o han är ju varm som en spis även när det är lite kallare så det har varit lite kämpigt för honom idag... O som ni ser på kortet så växer han så det knakar, dom var här hemma från BVC i torsdags o vägde honom, han hade gått upp 370 gram på 5 dagar, så man kan ju faktiskt undra om hans Mamma Mu (jag alltså) har grädde istället för mjölk i tuttarna... Så nu börjar han bli riktigt rund o go med dubbelhakor o lite gosiga veck här o där, hihi... o han har redan vuxit ur sina pyjamasar i strl. 50... o han har börjat kunna använda lite kläder i strl. 56, det är ju super bra att han växer men jag sörjer detta lite iafl, han fick nämligen så jättefina kläder med tummen av mamma o pappa, o när han nu växer så mycket så betyder det ju att han snart inte kommer kunna ha dom kläderna längre :( så nu får han väl ha dom kläderna typ jämt tills han vuxit ur dom, hihi... Men idag fick han iafl ha sina söta poliströja på sig, hihi... synd bara att han gjorde ett sånt jättelass o blöjan ett par timmar efter att jag hade klätt på honom så att jag var tvungen o byta alla kläder eftersom det rann över åt alla håll, hihi... men ut ska det ju annars får ju den lilla skrutten ont i magen...
Nu ligger han o sover så gott i sin fina fina säng, hoppas att han sover bra inatt fast här är så varmt... Eller jag ska ju verkligen inte klaga, han äter ju max två gånger på nätterna o sen sover han som en liten ängel, men ibland vill han lycket hellre ligga bredvid mamma o gosa ön o ligga själv i sin säng... o det är ju så mysigt att ha honom bredvid sig, o bara ligga där o snuffsa på honom, åh! Men jag vill ju gärna att han ska vänja sig vid o sova i sin säng så han trivs riktigt bra där, men ibland måste man ju få gosa lite oxå, o det är säkert så att han behöver få vara sådär nära ibland... Så nu passar jag på att skriva lite här innan jag oxå ska krypa ner i sängen o sova, innan det är dags för mat nästa gång ;) För imorgon ska vi på barnsång för första gången o då vill det ju till att man är utvilad ;)
Fick ännu ett sms från fina fina Mikaela idag oxå, känns så skönt att höra ifrån dom lite... Tänker på dom jättemycket, undrar hur dom har det osådär... Hoppas verkligen av hela mitt hjärta att allting ska gå bra o att dom får må så bra det bara går alla tre... Håller tummarna för dig gumman att amningen ska komma igång, för det är verkligen det mysigaste som finns att amma... Men pressa dig inte för hårt bara, för det finns ju tillägg o ersättningar som är jättebra... Längtar så tills vi kan träffas igen, var ju så längesen nu... Ska bli så roligt att få se eran lilla Julia o att du ska få så lille Neo, som om han fortsätter växa i den här takten inte kommer vara så liten då, hihi... Tycker så mycket om dig min fina fina vän, bara så du vet ;)
Nu ska jag ta o krypa ner i sängen o sova...
Natti natti på er allihop!

1 kommentar:

  1. så fin han är lille NEo. Saknar dig min vän.. ta och ses snart igen tycker jag! kramar

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...