tisdag 29 september 2009

Smekmånanden är slut, nu börjar kampen...

Morsning korsning alla stjärnor!

Japp, nur får det minsann vara slut på tramsandet! Nog för att det är väldigt mysigt att ha sin lilla fisegris bredvid sig i sängen men nångång måste han ju faktiskt lära sig att sova själv... han är en riktig "famn-unge" helst vill han alltså vara i någons famn hela tiden, o det har ju för hans del inte direkt varit svårt att hitta en famn att sova i... För när man för det mesta är inneboende hos sin mormor o morfar som inget hellre önskar än att få mysa med sitt lilla barnbarn hela tiden så behöver man ju inte mer än pipa lite om man heter Neo Josefsson så kommer det en mormor eller morfar farande som skjutna ur en kanon ;) Jag säger inte att det är nåt fel med att de fullständigt avgudar sitt barbarn men ska man få denna bortskämda pojk att sova i sin egen säng innan han tar studenten så är det nog bäst att börja i tid... Min lilla gris tycker ju att det är så mysigt att vara i famnen att han hellre skriker sig igenom en hel promenad tills mamman (alltså jag) får ett bryt o tar upp honom ur vagnen... Knasboll, han som har en så fin o mysig vagn, tror inte ens han känner efter hur skönt det är att ligga där i utan har bestämt sig redan innan att han minsann inte ska ligga där... O kom inte o säg att en så liten bebis inte kan tänka sådana tankar o smida så luriga planer, för det kan jag lova er att åtminstone min lilla fisegris kan :) Tänk om han kunde lära sig av sin bästis William som alltid sover som en lien ängel på våra promenader... Så nu är det operation: "Neo-ska-lära-sig-sova-ensam" som gäller o man säger ju att alla sätt är bra utom dom dåliga... lr? Tror att jag utnyttjade detta talesätt till det yttersta idag... När jag märkte att lillen började bli trött så la jag honom i hans säng o sen kröp jag helt enkelt ner bredvid honom, man får börja lite försiktigt, första steget fick då bli att sova med mamma i sin egen säng istället för i hennes... Kan tänka mig att detta var en syn för gudarna, o jag tror säkert att dom skrattade som galningar där uppe... Men hör o häpna så somnade faktiskt den lilla fjanten o då kunde hans stackars ihopknycklade morsa klättra ur sängen, haha... Blev bara en liten sovstund på typ 30 min, men man måste ju som sagt börja nånstans... O tänk, nångång kanske han sover 6 timmar mellan ätandet som han gjorde inatt, dock var det ju i min säng, sovandes på min arm, men ändå, detta gjorde ju att jag fick iafl 5 timmars sömn i sträck, o det vill jag kalla lyx :)

Om en stund ska vi iväg på babysång o så mysigt... Madde o William ska oxå dit o idag ska dom vara med hela tiden o inte bara på fikat, hihi... Neo brukar gilla barnsången jättemycket även om han sov större delen av tiden förra gången, men är man trött så är man...

Ikväll får jag förhoppningsvis lite mer besked angående mitt framtida boende så lite nervöst är det minsnn idag... Men är det meningen att vi ska bo där så löser det sig säkert, finns ju en mening med allt, synd bara att man inte kunde få veta i förväg vad som var tänkt med ens liv för då skulle man ju slippa oroa sig så ofta... Men på ett eller annat sätt så löser sig ju det mesta :)

Imorgon kommer pappa Tobias på besökö en sväng, han skulle nämligen ändå köra förbi har med lastbilen så då stannar han till är o äter med oss o kanske sover över... Tänk så mysigt för Neo att få gosa lite med sin pappa, för att inte tala om hur mysigt det blir för Tobias att träffa sin lilla fisegris...

Ha en fortsatt underbar dag i solskenet alla mina stjärnor!

Puss o kram

2 kommentarer:

  1. Haha du är ju för go du :P
    Det är ju inget fel på din fantasi iallafall ;) Det verkade ju funka :P Men jag skulle gärna sett live-versionen av det hela, så bjud in mej nästa gång det ska ske ;)

    Åh, jag hoppas, hoppas, hoppas att det kommer lösa sig bra med boendet! :)

    Vi får planera in en annan dag när vi kan simma, hoppas ni får mysigt imorgon :)

    Stora kramar :)

    SvaraRadera
  2. du har helt rätt!!
    Kan vara farligt att skämma bort sitt barn för mkt,hur mkt man än vill så kommer de tillbaka senare hehe.. tro mig jag vet :) Lycka till!!
    Kram.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...