fredag 18 september 2009

Sanningen har kommit fram...

Neo o hans bästis William sover gott i sin vagnar... Det är bara för William står närmast kameran som han ser störst ut, hihi ;)


Min fina prins Neo o jag

Min älskade son!

God kväll på er alla fina stjärnor!
Japp nu är det kört. sanningen har kommit fram... Hihi, hoppas att det inte var någon som blev jätteorolig nu för så illa är det inte :) Bara en av mina småknasigheter som har kommit fram i ljuset... Fick nämligen ett mejl från Neos farmor idagdär hon undrade vad han ville ha i doppresent, han hade två förslag, en sagobok eller en sån där burk där man sparar alla tänderna man tappar... Då förstod jag att Tobias inte hade berättat om mina små egenheter, annars tror jag inte att hon skulle ha föreslagit det andra alternativet... Det är nämligen så att jag lider av en svår tandfobi, drömmer sällan mardrömmar numera men gör jag det så handlar det oftast om att jag har lösa tänder eller att jag tappar tänderna... Sjukt knasigt jag vet, men så är det... O jag fasar redan för när min lilla ängel till son börjar tappa sina tänder, som han tack o lov inte har fått än, vilket ju betyder att denna "tappning" inte lär börja den närmsta tiden, hihi... Men mamma har lovat att hon o pappa kan ta över ansvaret för Neo under de åren då han kommer tappa sina tänder, hihi...
Så jag hoppas av hela mitt hjärta att det blir en rolig sagobok i doppresent o inte en sån där tandburk... Tror jag kommer få värsta spelet annars, drömma massa mardrömmar o kolla i hans lilla mun hela tiden för att försäkra mig om att det än sålänge inte är någon risk att burken skulle behöva användas, haha!
Idag har jag o Neo sprungit lilla Hultloppet, eller snarare gått men iafl... Dagiset i Hult skulle nämligen delta i deyya ärofyllda lopp idag o då passade även jag o Neo på att delta... Ett varv runt fotbollsplanen, måste ju ha varit som ett helt maratonlopp för dom där små knattarna, hihi...
Efter loppet gick jag o Neo hem till våra fiiina stjärnor Madde o William, där skulle det nämligen bli babymassage... Var jättemysigt o kvinnan som höll i det var jättetrevlig... Tyvärr så tyckte Neo bara att det var roligt att bli masserad ett halvt ben ungefär, sen bröt han ihop o ville bara gosa med sin mamma istället... Så då fick det bli så, vi kan ju träna hemma istället, för vi tittade ju iafl hur man skulle göra o vi fick med oss en bra broschyr hem ;) William däremot tyckte massagen var helmysig, så jag hoppas att han kan föra över dessa känslor till sin bästis så att även han upptäcker massagens helande kraft, hihi...
Nu ikväll blev det lite filmmys o pizza här hemma, eller mys o mys vet jag inte förresten... Filmen som pappa valt att vi skulle se var Män som hatar kvinnor, o det är ju synd o säga att det är nån trevlig film direkt, fruktansvärd skulle jag vilja påstå, men men...
Imorgon är vi hembjudna till Madde o Jocke o det ser vi verkligen fram emot ;)
Ha en fortsatt bra kväll alla sötnosar!
Puss o kram från oss


1 kommentar:

  1. Hej på er!

    Så mysigt det ser ut med de små kompisarna i deras vagnar! =)
    Och det låter ju mysigt och spännande med babymassage!
    Och vilka fina bilder på dig och prinsen! Ni är så fina och söta, båda två! Tycker om er<3

    Hihi, har nog aldrig hört talas om någon med tandfobi, inte på det viset:P Men jag kan nog hålla med om att det är ett lite konstigt påfund att samla tänderna i en burk ;) Tur att du och Neo har mormor och morfar som alltid ställer upp så för er :) Haha extra bra sen när det kommer tappas tänder ;)

    Idén om Tobias tatuering lät verkligen sååå fint! =)

    Ha det så jättemysigt och trevligt hos lilla familjen i Hult ikväll. Synd att jag och Johan inte kunde va med! Men det kommer väl fler tillfällen hoppas vi :) Johan ser ju fram emot att träffa er alla med! Haha och så måste du ju få höra om han verkligen låter som när jag imiterar honom, haha! Förmodligen inte, men det känns bra att lägga på någon knasig röst när det handlar om honom, för han är något knasig:P

    Sköt om er!
    puss&kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...