söndag 13 september 2009

Första leendet

Hej på er alla mina stjärnor!

Nu var det visst ett tag sen jag skrev igen, men det är ju så mycket annat som ska göras hela tiden... o när man väl har en liten stund över så blir det liksom inte av att man sätter sig vid datorn, näe, för då passar man på att sova som en liten griis ;) Men jag ska verkligen inte klaga, för Neo är verkligen världens snällaste lilla bebis, sover som en liten prins på nätterna (för det mesta iafl) o sover större delen av dagen oxå... Men det är ju massa annat som ska göras, o fast han sover så mycket så rusar dagarna iväg ändå, så den där tiden när han sover har jag absolut inga problem med att fylla ut.

I fredags var vi på BVC för att väga o mäta, vi fick inte ha våran vanliga sköterska för hon var sjuk men det gick precis lika bra med den andra... Neo väger nu 4440 gram o är 55 cm lång... stora killen minsann, hihi... Hon tyckte att han var så fin så fin o jätteduktig, fäster redan blickan hur bra som helst ;) Det är min duktiga kille det!

Igår hade min lilla skatt en riktigt jobbig dag, han hade ont i magen från o till hela eftermiddagen o skrek hysteriskt... Stackarn, hjälpte inte vad man gjorde, gör så ont i mig när han har så ont, önskar jag kunde ta hans smärta istället, men det går ju inte... Men innan allt det jobbiga började igår så kom hans första riktiga leende... Det kommer ju såna där små flin titt som tätt när det killar i hans söta lilla mage men igår tittade han rakt på sin fina fina mormor o log, ni må tro att hon blev stolt som en tupp, hihi...

Idag har vi bara tagit det lugnt, men vi vaknade utvilade allihop... o med allihop menar jag Neo, jag, mormor o morfar... Neo o jag bor nämligen ute hos dom lite nu, dels för att det varit lite körigt med både det ena o det andra så jag har varit helt sönderstressad, o detta förde jag över på Neo som då både åt o sov jättedåligt... Inte bra alls, så vi packade väskan o åkte ut till mormor o morfar i Hult för att ladda batterierna igen...

Så idag vaknade vi pigga o glada allihop, Neo sov nämligen som en liten prins inatt, först bredvid sin mamma i sängen o sen mellan sin mormor o morfar... Första passet sov han faktiskt hela 5 timmar, inte dåligt... Sen gick det 3 ½ timme tills det var dags för mat nästa gång, så jag ska verkligen inte klaga för inatt fick jag sova gott! Men huvudsaken är ju faktiskt att Neo sover gott, o det har han gjort inatt... Idag har Neo fått pröva på att bada i tvättstället, han har ju en badbalja som han badar i egentligen, men när morfar byter blöja så blir det inte alltid riktigt bra, så när det skulle bytas blöja så hade det hänt en liten olycka... Blöjan var nämligen inte riktigt tät så det som ska stanna kvar i blöjan gjorde inte det vilket fick som följd att hela Neo o hans pyjamas var helt gula, hihi... O då räddade morfar situationen genom att stoppa ner hela Neo i tvättstället o tvättade av honom ;)

Sen åkte jag o morfar till vetlanda för att handla lite, var faktiskt riktigt skönt att få komma iväg en sväng, att få ha ett par timmar helt barnfria... Så mormor o Neo var hemma så att jag fick komma bort lite... Morfar passade på att köpa nya blöjor, för han vidhåller att det är blöjorna det är fel på o inte den som sätter på dom, haha... Så det återstår ju att se ifall Huggies blöjorna är bättre än Pampers, låt tävlingen börja!

Nu ska jag baka nåt gott för farmor o farfar ska komma på besök o efter det ska jag lägga mig i soffan o mysa med världens finaste Neo...

Längtar såååå tills imon, för då ska jag o Neo åka hem till Mikaela o Patrik o äntligen få träffa deras lilla fina Julia...

Kram på er

1 kommentar:

  1. jag är så stolt över dig, att du är en så bra mamma och att du gör allt för att han och du ska må bra!! Även glad över att du har så fina föräldrar som alltid finns för dig, tro mig det har itne alla,jag tycker bara det är så fint gjort av dom.Lika glad är jag för att mamma alltid finns för madde och mig.
    Längtar till si morgon då jag får se din dyrbara skatt och den klaraste stjärnan med så klart:) puss nella<3

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...