söndag 27 september 2009

Drömmar...


Hej på er denna mulna, blåsiga söndag!



Idag är vi minsann lite sega, jag o Neo hade ju nämligen en liten roadtrip igår, hihi... Japp, vid 10 var vi färdigätna o allting var packade, så vi satte oss i bilen o körde iväg mot Anderstorp... Det var nämligen målet för vår roadtrip, där skulle vi träffa Sofie, min söta vän sen gymnasietiden. Hon kommer ursprungligen från Sundsvall men gick bowlinggymnasiet i Nässjö, o jag gick ju oxå gymnasiet i Nässjö så vi bodde tillsammans på elevboendet som hörde till skolan, ojoj vilka tider det var... Men det har ju inte med saken att göra nu,hur som helst så befinner hon sig numera nere i Kristianstad där hon läser till sjuksköterska... I fredags ringde hon o frågade hur lång tid det tar att ta sig till Anderstorp härifrån o undrade ifall jag hade lust att komma dit o träffa henne. Hennes blivande man Jonas ;) skulle nämligen tävla i roadracing där... Klart att vi ville träffa henne, tyvärr kan dom ju inte komma på Neos dop så jag tyckte att det skulle vara roligt att få visa upp honom lite o dessutom var det typ ett år sen jag träffade Sofie så det var verkligen på tiden...



Bilresan gick väldigt smidigt, men oj så nervös jag hade varit inför denna resa... Första lite längre resan för Neos del o dessutom hade vi ju ett litet orosmoment inför resan, han har nämligen fått för sig att det är mycket bättra att bara göra nummer 2 typ var tredje dag, vilket oxå innebär att man snarare behöver en skottkärra under honom än en vanlig blöja, haha... O nu hade han inte gjort detta sen i onsdags vilket oroade mig lite, så jag hade med mig massor med handdukar för att vara på den säkra sidan i ett helt gäng med extra byxor o bodys, hihi... Jag satte för säkerhetsskull en handduk i hans bilstol, inte så kul för honom att sitta i den ifall att det skulle ske en liten olycka... Vi hann komma lite utanför Vrigstad innan det brakade loss i brallan på honom ;) som tur var läckte det ingenting, helt sjukt, dock hade han skit ändå upp till naveln, men det läckte inte, hurra för huggies blöjor! Dock läckte det ur dem i onsdags för det lasset var ännu större än det han gjorde i bilen, hihi... Så efter att vi förvandlat baksätet till ett skötbord så kunde vi fortsätta vår resa...



Jag hade aldrig varit på roadracing, inte för att jag haft nån anledning till det innan heller, är ju inte direkt intresserad av motorsport, så det var faktiskt främst för Sofies skull som vi åkte dit... Men det var faktiskt lite intressant iafl att ha varit på en sådan tävling, men Neo kommer definitivt aldrig att få tävla i sånt, dom kör ju för sjuttsingen i över 300 km/h, sjuuuukt farligt, näe han får nog ägna sig åt frimärkssamling eller schack, det kallar jag säkra idrotter... Såvida han inte börjar med schack för tidigt så att det finns risk för att han sväljer pjäserna, hihi... Träffade massa trevliga människor på tävlingen, blev bjuden på Sofies goooda spagetti o köttfärssås, smaskens... Skåneligan som laget hette ledde serien eller vad man nu kallar det för, så det var riktigt spännande nu när det var sista tävlingen. Tyvärr så blev det lite krångel när det bara var 2 timmar kvar, dom tappade kedjan o med det oxå en massa tid så det blev ingen vinst... Usch så bevsikna de var så jag o Neo passade på att åka innan tävlingen var helt slut för att slippa när allt brakade loss... Men det var roligt att träffa Sofie iafl o jg hoppas att det inte dröjer riktigt lika länge till nästa gång vi ses, men när vi väl ses så känns det ändå som att det var igår vi träffades...



Vi sov som stockar inatt både jag o Neo, han vaknade vid halv ett o vid halv 6 o ville ha mat, däremellan sov han som en liten ängel, utan att grymta särskilt mycket heller vilket gjorde att jag oxå kunde sova riktigt bra ;) Nu ligger han o sover som en liten gris i min säng, peppar, peppar... det gick nämligen att lägga ner honom för sig själv efter att han somnat i mormorsfamn... Får se hur länge det varar...



Idag har vi haft en riktig slappardag, o det är väl det som är meningen med söndag, vilodagen, hihi... På eftermiddagen tog vi en ärlig promenad, Neo tjurade som vanligt ihop i vagnen men när vi la honom på mage så somnade han hur gott som helst... Morfar var hur nöjd som helst, jag o mormor hävdade nämligen att dom inte får sova på mage eftersom risken för plötsligspädbarnsdöd är större då, så jag stannade typ var 10:e meter för att kolla så han andades, men gott sov han minsann...

Sitter här o funderar på lite allt möjligt... händer så mycket saker just nu som har väldigt stor betydelse för resten av våra liv, angående var vi kommer att bo osådär... Hoppas så otroligt mycket på detta, så jag kommer bli helt knäckt om det inte blir något med det, har så mycket tankar o planer på hur det skulle kunna bli inne i mitt lilla huvud att det känns som jag nog aldrig kommer att gilla något lika mycket som detta... Så jag håller verkligen alla fingrar o tår jag har o hoppas av hela mitt hjärta att detta kommer gå vägen... Mamma är dock lite fundersam på om jag verkligen kommer vilja bo där resten av mitt liv, ifall jag skulle träffa en kille nån gång i framtiden, vill jag fortfarande bo där då? Just nu känns det faktiskt inte som att jag kommer träffa någon, är inte särskilt sugen på att göra det heller, har fullt upp med mig själv o min lilla son just nu, men självklart hoppas jag ju på att göra det någon gång... Men även om jag skulle träffa nån så kommer jag ju alltid att sätta Neo i första hand o det är ju framförallt för hans skull som jag vill att vi ska flytta. Vill ge honom bästa tänka bara uppväxt, att han ska få gå på ett bra dagis o på en bra skola... Jag tänker ju på mig själv oxå förstås o detta skulle även vara bra för mig... På onsdag får jag mer besked så till dess får jag fortsätta att leva i ovisshet, så än så länge är det jag o mina drömmar... O jag hoppas av hela mitt hjärta att dessa drömmar inom snar framtid blir verklighet...

Ha en fortsatt trevlig söndag!

Puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...