tisdag 17 november 2009

Ännu en underbar helg

Hej på er allihop!

Så har ännu en vecka passerat, helt sjukt. Vad som är ännu knäppare o svårare att förstå är att min lilla stjärna har blivit hela 3 månader, vart tar tiden vägen? Tänk snart är han en stor kille som springer runt o busar som en liten tok, samtidigt som jag längtar som bara den efter den tiden, så kommer jag ju sakna att ha honom såhär liten, han är så go min lilla skruttunge :) Helt otroligt hur man kan älska någon så mycket, tänk att detta lilla underverk har legat i min mage o vuxit tills han var redo att komma ut till oss. Denna fina lilla prins som är skapad av kärlek, det finaste två människor kan skapa, det finaste man kan få, ett litet barn, ett alldeles eget litet barn som är till hälften som jag, det är så stort så det känns som hjärtat ska springa, hela hjärtat är så fyllt av all denna kärlek till mitt lilla barn att det nästan inte får rum i bröstet på mig.

I fredags kom pappa Tobias på besök igen, han var ju här förra helgen oxå, men han saknade oss så mycket så han kom denna helgen oxå, wiiieeee! I lördags var vi bjudna på dop, fina lilla Julias dop. Hon var så söt i sin klänning, inte ett enda ljud gav hon ifrån sig, ja förutom då hon började snacka som en liten galning med prästen, haha. Jag hade fått äran att sjunga, är så glad att jag fick göra det, att jag fick ge henne den presenten. Min lilla stjärna skötte sig som en liten ängel, sov större delen av gudstjänsten o sen låg han bara o tittade o hade det mysigt i sin pappas trygga famn. Sen bjöds vi på god smörgåstårna och jättegoda kakor och bullar. Det var så fint dukat, såg nästan ut som att vi var på bröllop :) Tack snälla ni för att vi fick komma och vara med på Julias stora dag, hennes alldeles egna dopdag!

I söndags var det dags för babysim igen, Neo tyckte det var precis lika mysigt som förra veckan. Vi dök med honom även denna gången, han blev lite sur efteråt men såfort han fick syn på fläkten så var livet på topp igen, min lilla knasboll :) På kvällen skjutsade jag Tobias till tåget i Nässjö, stackarn han var så ledsen över att behöva åka hem. Det gör så ont i mig att se honom sån, mitt hjärta skulle explodera av sorg ifall jag skulle vara tvungen att åka ifrån Neo, nog för att det kan vara skönt att få ha lite egentid ibland men inte så länge. Efter ett par timmar längtar jag så mycket efter honom att jag håller på att dö. Men jag hoppas verkligen att det kommer lösa sig så att Tobias inte ska behöva vara ifrån oss så mycket...

Jag är så fruktansvärt rastlös här hemma nu, vill helst att det ska hända nåt hela tiden. Mest tror jag att det beror på att jag bara går här o väntar o väntar på att få flytta in i vårt alldeles egna hem. Jag hoppas verkligen att allting ska lösa sig så att vi får flytta in där till advent. Jag längtar så att jag nästan håller på att spricka, jag har så mycket idéer om hur jag vill göra och hur det ska se ut. Men det verkar jag ju inte vara ensam om, pappa hade funderingar om hur man skulle kunna göra altanen fin, glasa in den o så, sen hade han funderingar om hur man skulle kunna få till ett snyggt badrum i källaren och Tobias funderade mest på trädgården och att det absolut skulle vara nödvändigt med en åkgräsklippare...

Förhoppningsvis ska jag o Neo in till stan om en stund och ta en fika med Emelie, så kanske lite av allt det rastlösa inom mig försvinner för en stund :) Imorgon ska vi iafl först till BVC, min lilla älskling ska få sin allra första spruta där, usch o fy, det ser jag verkligen inte fram emot... Men sen efter att vi varit där så ska vi hem till min gamla klasskompis Ida i Malmbäck, ska bli riktigt roligt faktiskt. Jag har inte varit i hennes nya lägenhet än så det ska bli kul... Har jag inte missuppfattat det hela helt så tror jag att hon har tänkt att bjuda på mat, mums!

Nu ska jag passa på och mysa med min lilla älskling medans han forfarande tycker att det är mysigt, tänk, det kommer ju bara säga pang och sen är han tonåring och vill definitivt inte mysa med sin mamma eftersom han då kommer tycka att jag är den pinsammaste som finns, hihi...

Kram på er allihop och var rädda om er mina fina stjärnor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...