torsdag 5 november 2009

Snööööö


Gomorron på er!

Ja idag vaknade man minsann till en mycket vacker syn, när man tittade ut låg det nämligen ett vitt vackert puder på marken, snö! Åh det är ju bara så underbart, ammade jag inte så skulle jag ha sprungit ut direkt i bara pyjamasen o bara njutit... Men just eftersom jag ammar så vore det nog en ganska dum grej, för tuttarna skulle med all säkerhet frysa till is o jag skulle få mjölkstockning så det skrek om det, usch ja... Tänk precis när Neo var nyfödd, då kunde jag inte ens hämta något ur frysen utan att ha vantar på mig, haha... Tur att tiderna förändras :)

Idag ska jag ta med min lilla stjärna ut på en härlig promenad i detta underbara vinterväder, blev ju ingen utevistelse för vår del alls igår, bara till o från bilen men det räknas ju knappt. Jag var ju nämligen o vaccinerade mig mot svininfluensan i tisdags, varken mamma eller pappa fick mer biverkningar än att det gjorde lite ont precis där de hade fått sprutan... Givetvis trodde ju jag att jag skulle ha det likadant, men icke! Det första jag fick göra när jag vaknade igår var att ta en alvedon eftersom jag såfort jag slog upp ögonen kände att jag inte mådde riktigt bra... Tog febern på morgonen o då låg det strax under 38, men efter att jag tagit tabletten så kände jag mig ändå ganska pigg. Så jag o mamma/mormor packade in Neo o oss i bilen o så åkte vi in till öppna förskolan, jag ville ju så gärna hämta Neos lilla gipsfot :) Men nu med facit i hand kanske det hade varit smartare att stanna hemma. Var hur mysigt som helst på öppna förskolan men när vi skulle åka hem så kände jag att jag började frysa o må allmänt kasst, så det var väl nätt o jämt att jag fixade att köra hem oss igen... När vi kom in kröp jag upp i soffan direkt med tusen filtar över mej o tog på mig massor med tjocka tröjor, tog febern o hade då 39,2 grader, usch... Så resten av eftermiddagen tillbringade jag i sängen, tur att Neo är världens snällaste o underbaraste, han låg där bredvid mig o gosade... Så framåt kvällen var jag mycket piggare, tacka vet jag alvedon :)

Så man skulle väl kunna säga att det var tur att jag vaccinerade mig, för eftersom jag blev så dålig efter vaccinationen så borde det ju bara ha varit en liten del av hur sjuk jag skulle ha kunnat bli om jag hade fått influensan på riktigt, usch ja! Eftersom jag är så nedsatt efter graviditeten så har jag ju liksom inte så mycket att stå emot med, bevisligen inte eftersom jag fick så hög feber... Lite lustigt egentligen, mamma o pappa ska ju egentligen vara dom som tillhör de största riksgrupperna för att bli sjuka o då fick vaccinera sig i den första omgången, o dom kände typ ingenting o jag blev jättedålig...

Jaja, hur som helst, idag är mamma/mormor ledig hela dagen, detta skulle man ju kunna tro innebär en dag full med mys, men så är inte fallet, nepps... I det här huset innebär nämligen torsdagar att hela huset ska städas, o är man då ledig hela dagen så betyder ju det bara att man har mer tid för att städa extra noga, bläää! Så än så länge har jag lyckats komma undan genom att se väldigt upptagen ut o skriva som en galning vid datorn, hihi... Men som tur är så ska det faktiskt inte städas hela dagen, för vid halv 1 ska jag skjutsa mamma till en av hennes "cancer-kompisar" som bor på en gård utanför Hult, hon hade nämligen frågat mamma om hon inte kunde tänka sig att komma till henne o rida... Haha, man kanske inte ska påstå att mamma är livrädd för hästar, men nånstans mittemellan rädd o livrädd kanske :) Men hon skulle visst få rida en häst som var väldigt snällm så vi får hålla tummarna o hoppas på det bästa...

Några av er kanske undrar hru det gick med det där beskedet som jag väntade på o det enda jag kan säga är att jag nog får vänta ett tag till. Jag tror jag blir gråhårig snart av allt det här väntandet, men snart hoppas jag! Till helgen kanske...

Ha en riktigt bra dag nu i det fina vintervädret mina små stjärnor!



Första bilden på Neo i sin säng, här är han bara en dag gammal, lilla plutten...


Herregud så liten han var, kan inte ens minnas att han har
varit så liten, hur vågade man ens ta i honom?



1 kommentar:

  1. Hej Lisa
    Jag Farmor är inne o kollar då o då, såklart vill jag följa Neo.Håller tummarna för er önskan om boende, pratade med "mormor" om det på dopet.
    Hoppas ni får en bra helg o Fars dag tillsammans.
    Ser bilderna här men du får gärna skicka dem till min mail, gamlafarmor vill gärna ha dem o de blir bättre att spara då.Ni är välkomna till Skåne, Tobias sa att ni höll på att planera för det. vi finns här. Krama Neo från oss

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...