tisdag 3 november 2009

Ikväll kanske det händer...

Hej på er mina stjärnor!

Åh vad kul det skulle ha varit om jag hade fått ge er lite mer besked angående vår framtid, men tyvärr så kan jag ju inte göra det än. Inte för att jag inte vill, för oj vad jag längtar efter att få berätta för hela världen (typ), dte är ju bara det att jag fortfarande inte har något att berätta. Men förhoppningsvis så ska det komma mer besked lite senare ikväll, jag står faktiskt inte ut att vänta hur länge som helst till, nu vill jag veta!

Idag har jag o Neo haft en riktig mysdag, suttit i soffan o gosat, vilat tillsammans i sängen o tagit en härlig promenad tillsammans med världens bästa mormor, tur att vi har henne, vad skulle vi göra annars. Jag undrar om inte Neo har börjat komma in i nån sån där fas igen, för idag har han skrikit mer än vanligt, han skriker ju alltid precis innan han ska somna, är precis som att han inte riktigt vågar släppa taget, kanske tror han att han missar massa saker om han somnar, min lilla tokstolle.

Vid fyra åkte jag in till stan för att vaccinera mig mot svininfluensan, inte roligt men ett sånt där nödvändigt ont. Efter en så tuff graviditet så har jag ju inte så mycket att stå emot med, jag fick ju feber bara av att träna lite så det talade ju sitt tydliga språk om att min kropp definitivt inte är i toppform. Så därför är det ju lika bra att vaccinera sig, både för min men oxå för Neos skull, blir jag sjuk så blir han det ju nästan säkert oxå efter som jag inte kan hålla mig undan från honom helt o hållet... Fast jag inte trodde det så gick det faktiskt riktigt bra, kändes knappt alls, men jag har minsann lite ont i armen nu, men det var ju en av de vanligaste biverkningarna... Hoppas att det blir den enda biverkningen, känner verkligen inte för att få eber o sånt nu, nähe jag har ju massa andra saker för mig. Under tiden jag var inne i stan så var fina mormor barnvakt, känns så tryggt att lämna Neo hos henne, hon känner ju faktiskt honom nästan lika bra som jag, fast man märker minsann att han blir extra glad när hans mamma kommer hem, o tur är väl det.

Ikväll skulle mamma o pappa iväg på kurs så jag Neo o djuren är lämnade här hemma alldeles ensamma. Neo har haft en ganska jobbig kväll med mycket skrik o allmänt stök. Därför undrar jag om det inte är så att han har kommit in i en ny sån där fas, eller så kanske han bara sympatiserar med WilleWalle som troligtvis är i en sån där utvecklingsfas nu igen, vem vet... Bästa vänner ska ju ställa upp för varann i vått o torrt, hihi... Nu har iafl min kämpe somnat så gott så gott i sin säng, helt utslagen efter allt skrikande. Hoppas han får sova riktigt gott inatt, behöver ju jag med för den delen, för det är såååå jobbigt när ens lilla älskling skriker sådär o det inte finns något man kan göra...

Usch ja! Men imorgon är det en ny dag med nya möjligheter o förhoppningsvs har vi kanske ett glädjande besked som vi kan leva och njuta av lång tid framöver... Den som lever får se :)

Lägger in lite bilder på den lille skrutten oxå, som ni ser har vuxit o blivit en riktigt stor kille :)

Hemma hos oss är det bus bus bus från morgon till
kväll som gäller...

Bara så du vet mamma så är du bäst!


Tänk om man kunde få veta vad som rörde sig
inne i det där söta lilla huvudet...

Jag älskar dej mest i hela världen min underbara Neo,
vet inte vad jag skulle göra utan dig. Även när du
skriker så är du den finaste som finns. Jag kommer
alltid att finnas här för dig och varje dag ska jag visa
och tala om för dig hur mycket jag älskar dej.

Mina tummar är så vansinnigt goda att suga på ska
jag tala om för er, men dumma är dom som bara den,
för precis när jag fått in dom i munnen så slinker
dom ut igen, konstigt va? Undrar vem som styr över
dom egentligen...


Kram på er allihop...


p.s. jag ser att ni är många som är inne o läser här varje dag, lämnade gärna ett litet meddelande så jag vet vilka ni är :) d.s.


4 kommentarer:

  1. Hej!!!
    Vilka underbara bilder din lille prins.Han ser ut att växa så det knakar.
    Ha det så gott....kram Eleonore

    SvaraRadera
  2. Vad jobbigt att inte få veta, du måste ju bli galen snart! Jag hoppas verkligen att du får det besked du vill ha!
    O vad söt han är lille plutten :) Jättefina bilder verkligen! :)
    Kramar Emlan

    SvaraRadera
  3. neo växer och blir större ser jag. mysiga bilder:) puss philip och nella

    SvaraRadera
  4. Hej Gums nu är jag här och läser lite och tittar på bilderna, han är såååå söt lilla Neo Puss & Kram från Olivia=)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...