måndag 9 november 2009

Underbar helg

Jag och min fina lilla familj ♥
Hej på er allihop!
Så var det då måndag igen, ibland undrar jag ifall det faktiskt är så att mina veckor inte har annat än måndagar o fredagar, känns så... Tiden går så fort så fort, känns inte riktigt som man hinner med. Det är så mycket man ska göra hela tiden, man borde nog bara stanna upp ibland o känna efter o fundera. Känna efter hur allting känns o tänka efter vad det verkligen är som betyder nåt, för det är ju bara det man ska lägga sin tid o energi på, självklart finns det såna där tråkiga saker som man inte kan låta bli att göra, men när det finns att möjlighet att välja så bör man ju faktiskt välja det som känns rätt o får en att må bra, eller? Jag kan inte riktigt fatta att det snart är 3 månader sen min underbara, fina, älskade son föddes, helt sjukt. Det är ju när man tittar på kort från den allra första tiden som man faktiskt kommer ihåg hur liten han var, lilla plutteskrutten :) Han blir ju stor så fort, är ju så mysigt när dom är så där små o pluttiga... Fast han är förstå helt underbar nu också, när han ler så fort han ser sin lilla mamma, skrattar nästan så han kiknar när jag sjunger för honom o är bara helt underbar. Jag älskar honom så otroligt mycket att det nästan gör ont ibland när han ser på mig o ler, tänk att han är min alldeles egna lilla barn. Det är ju bland det största som finns att ha sitt lilla barn i famnen o se sig själv i det, veta att man varit med o skapat något så fint, något helt underbart ♥
I helgen var det farsdag, detta firade vi såklart. Tobias kom hit från Lund i fredagskväll, då var vi väldigt trötta allihop så vi gick o la oss nästan direkt. På lördagen åkte Tobias iväg till sin gamla arbetsplats i Karlsborg utanför Skövde för att hälsa på lite, men först passade han på att mysa lite med Neo, massa gos gos gos. Neo fick en jättefin body av sin farmor & farfar o hans farfar hade också skickat med ett jättegulligt set med mössa, halsduk, vantar o en napp med Malmö FF:s logga på, ni kan se på bilderna längre ner hur söt han blev :) Hans farfar tyckte ju nämligen inte att han skulle få bli ett Hv-fans utan strid, men vi kom ju på i helgen att det kan vara okej att han håller på MFF i fotboll o Hv när det gäller hockey :) Så blir alla nöjda o glada, för vi här uppe tänker ju minsann inte ge oss hur lätt som helst heller, Hv ska det ju vara!
Vid 2 åkte jag iväg in till Eksjö stad för att sjunga på lille Hjalmars dop, var så fint så fint :) Sen åkte jag fort som bara den hem igen, saknar ju min lilla älskling hur mycket som helst när jag är ifrån honom, handlade om typ en timme men ändå... Resten av eftermiddagen o kvällen tog vi det bara lugnt, åt gott o umgicks, precis som man ska göra på helgen :) På kvällen när Neo skulle ta på sig pyjamas o fixas iordning så var det pappa Tobias som ordnade det, med lite stöd från mej som stod vid sidan om, hihi :) Han fick helt klart godkänt! ♥
På söndagen var det så farsdag, hihi... Jag o Neo (eller mest jag) hade beställt ett jättestort fint kollage till Tobias med massa bilder på Neo o på honom o Neo, såååå fint. Han blev så glad, tror minsann att jag såg en liten tår där i ögat :) Mitt på dagen åkte Tobias o jag iväg till Nässjö för att hämta en hatthylla o en skohylla/bänk på Jysk som jag hade beställt, måste ju ha lite hallmöbler i vårt nya hem :) Åh vad jag längtar... Har vi tur så kan det faktiskt vara så att vi bor där till jul, om det inte uppstår massa krångel, hoppas hoppas att allting går som tåget :) För då kommer nämligen hela släkten att komma hem till oss i vårt lilla hem o fira jul där, dels för att alla ska få komma se hur vi har det men också för att det ska vara smidigt för Neo, bebisar gillar ju nämligen när allting är precis som det brukar o då är det ju bättre att fira jul hos oss än att vi ska dra iväg hem till nån annan... Mina kusinbarn är ju så stora att dom klarar av att flytta på sig o åka fram o tillbaka över dagen...
På eftermiddagen åkte jag o min lilla familj + mamma/mormor in till simhallen, vi var nämligen inbjudna att komma o hälsa på på babysimmet, eftersom både jag o mamma varit ledare där i många år. Det var hur mysigt som helst o Neo gjorde sitt livs första dyk, gick hur bra som helst, lite pipigt blev det förstås efteråt men ingen kallsup, duktig min lilla kille :) Tobias var jätteduktig på att hålla honom i vattnet, fast han inte är särskilt van vid det, tummen upp på det :)
Efte badet var det dags för Tobias att åka hem igen, så tråkigt att han bara kan stanna över helgen, den går ju så fort så fort... Märks att han tycker det är jobbigt att åka ifrån oss, fast det är ju tur kanske för då kommer han ju snart o hälsar på oss igen, wiiieee!
Nu sitter jag här o pysslar med lite allt möjligt, försöker få ihop lite julkort, har ju bestämt mig för att göra dom själv o då tar det ju lite tid så det vill till att börja nu, annars kanske jag inte hinner klippa, klistra o måla klart :)
Vid halv 4 ska vi in till BVC på föräldragruppsträff, åh vad kul det ska bli, Neo var ju bara 3 veckor på förra träffen, så det ska bli riktigt roligt att träffa dom andra barnen för dom bör ju ha växt dom också så mycket som Neo har vuxit, hihi...
Kram på er alla mina fina stjärnor

Fundersam liten kille i babygymmet

Pappa Tobias o Neo ♥


Sötaste MFF:aren som finns =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...