onsdag 18 november 2009

Vaccinationsångest

Hej allihop!


Usch, idag ville jag verkligen inte gå upp, tänk om man hade fått ligga kvar i sängen idag o bara låtsas som att denna dagen aldrig funnits. Idag ska nämligen men älskade lilla stjärna få sin vaccination, åh vad jag grämer mig för detta. Vet att det är jätteviktigt att han får den och jag kommer självklart se till så att han får den, men jag kan ju bara tänka mig hur ledsen min lilla sötnos kommer bli. Inte förstå vad det är som händer bara att det gör ont. Hoppas verkligen att jag kan trösta honom och att jag kan hålla mig lugn för hans skull, för är jag hispig och nervös så känner han ju det och då blir det bara ännu värre. Usch usch usch!


Efter vaccinationen ska jag och Neo åka till Malmbäck och hälsa på min gamla klasskompis Ida, ska bli så roligt så. Hoppas att Neo inte kommer må allt för dåligt av sprutan, för då får vi ju såklart åka hem. Har tänkt att ge honom lite alvedon i förebyggande syfte, så jag hoppas att han ska få en bra dag idag trots allt. Jag har aldrig varit hos Ida sen hon flyttade så det ska bli spännande att se hur hon har det :) Tänk sen när vi kan bjuda hem folk till oss, o visa upp vårt lilla hus, hihi... Längtar så att jag nästan spricker, men snart så bor vi ju där, har inget exakt datum än så därför får jag nöja mig med att tänka att det är snart...


Nu ska jag ta o göra mig iordning lite medans min lilla skrutt fortfarande sover, han vaknar ju gärna tidigt den där lille plutten och då somnar han ju igen efter ett par timmar, för då har han ju hållt igång som en tok på morgonen och behöver ladda om batterierna så han orkar med allt bus :)


Håll tummarna för oss idag, känns som jag kommer att behöva det...


Kram på er, från en riktig hönsmamma ;)


1 kommentar:

  1. Man får vara en hönsmamma...det är jag oxå och då är mina stora 6,12 och 13 år........Kram Eleonore

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...