söndag 4 oktober 2009

Kanelbullensdag o promenad i ösregn


Godkväll på er allihop!
Jaha, då var även denna helgen till ända, tror det har blivit nåt fel med mina veckor, känns som dom bara innehåller måndagar o fredagar, konstigt konstigt... Tänk livet är bra märkligt ibland, nu sörjer man nästan att tiden går så fort, varje dag är ju faktiskt en närmare att min lilla fisegris ska börja på dagis o jag måste börja skolan igen, men än är det ju gott om tid för oss att bara vara hemma o mysa... men ändå... o i slutet av graviditeten ville man ju inget hellre än att tiden skulle gå fort så bebisen kom ut, lr för min del gällde det väl hela graviditeten, hade ju typ nedräkningskalender från vecka 15, haha...
Idag vid strax efter 10 var vi på plats o Hults kyrka, jag hade nämligen blivit tillfrågad att sjunga på barngudstjänsten där, kul! Tänkte att det ju faktiskt kunde vara bra att testa rösten lite innan Neos dop, då vill jag ju nämligen att allting ska bli perfekt :) Har ju hört att rösten kan bli lite annorlunda när man ammar o sådär, men det gick hur bra som helst idag, kändes faktiskt riktigt bra att sjunga inför publik igen, underbar känsla! Mamma o Neo var såklart oxå med o lyssnade, men den lilla busungen gjorde ju knappt inget annat än sov under hela tiden i kyrkan, så man kan ju hoppas att detta är en trend som håller i sig även under dopet om 2 veckor... Men vad gör väl det egentligen om han ylar lite då, han är ju inte direkt det första barnet som skrikit på sitt dop isfl... Min lillebror gapade typ hela sitt dop, så det skulle ju snarare vara ett släktdrag än nåt konstigt, hihi... Nåt som dock va lite konstigt i kyrkan var att många där ,trots att Neo var klädd i en jättesöt blårandig body med krage o vita byxor, trodde att han var en tjej... Brukar man ofta klä en tjej i blått? Klart att man kan ha blått på en tjej, men jag skulle då inte klä på min lilla dotter nåt som man borde förknippa med pojkar... Men men vad gör väl det men lite konstigt tycker jag minsann att det är :) För att fira att det var kanelbullensdag så var det kyrkkaffe efter gudstjänsten, där bjöds det på stora fina kanelbullar o världens största kärleksmums, herregud säger jag bara, jag brukar gilla kakor o sånt o kunna äta hur mkt som helst men efter att ha ätit en av varje så var faktiskt inte ens jag sugen på mer :)
Efter kyrkbesöket var det dags för lilleman att äta o därefter passade jag på att baka lite kakor till dopet, är ju bara två veckor kvar så nu måste jag ju minsann skynda mig lite... kakorna blev jättegoda, hade ju nämligen lite rum för ett par kakor i magen när kyrkfikat hade sjunkt undan lite, hihi... Efter baket packade jag ner Neo i vagnen o så gick vi iväg på en promenad... Försökte ju mig på att träna lite i torsdags, tränade lite väl hårt vilket resulterade i att jag i fredags vaknade med 39 graders feber... Så min kropp verkar inte vara riktigt redo för alltför tuff träning än så jag får nog nöja mig med promenader ett tag till... Vi tog en tur runt skolan, o sen när vi kom tillbaka till samhället så mötte vi johanna o hampus o då tog vi med dom på en tur runt ekeberg... johanna visste ju inte riktigt hur den rundan var så då passade vi på att visa henne det när vi ändå hade ångan uppe... Men när vi gick i backen upp mot ekeberg så började det regna, typiskt nog hade morfar varit ute med vagnen senast o glömt att lägga tillbaka regnskyddet, inte jättekul! Men först regnade det ju inte så mkt så jag tänkte att det nog skulle ordna sig ändå, men efter ett tag var det precis som att himmlen öppnade sig o regnet bara öste ner... Tur att vagnen även utan regnskydd stod emot regn bra, annars hade min lille prins blivit dyblöt... Men både Neo o Hampus klarade sig bra undan regnet, Hampus kanske lite bättre eftersom han hade regnskydd, Johanna o jag däremot såg ut som två dränkta katter... men men, skönt var det iafl, trots regnet...
Nu sitter jag här vid datorn o kollar läget lite med resten av världen, hihi... Neo ligger o myser hos sin Uffa (morfar) o har det hur gott som helst... Längtar till imorgon, då ska jag äntligen gå till frisören o fixa till barret lite...tappar ju så sjukt mkt hår nu efter graviditeten o allt... så det ska bli skönt att få fixa till sig lite... hela jag ser ju annorlunda ut så då tycker jag det passar bra med en ny frisyr oxå, hihi... får väl lägga in en bild lr nåt sen så ni får se hur det blev :)
Natti natti på er mina fina fina stjärnor!

1 kommentar:

  1. Syns i morgon min fin fina sjärna! Du är så fin redan men OJ vad fin du kommer bli efter frissan! :) Jag bara ser det framför mig :)

    Är så glad över att ha dig och Neo i mitt och Williams liv! NI ÄR GULD värda!

    Natti puss till dig min fina vän!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...