tisdag 6 oktober 2009

Kärleksmums och åkpåse

Godkväll på er mina finingar!

Ja idag började vi minsann dagen tidigt o med en rivstart :) Redan vid 7 gick vi upp o Neo fick sin frukost efter det låg han o tränade i babygymmet medans jag bakade ännu en omgång med kärleksmums till dopet, så nu är det bara två omgångar kvar som ska göras o sen ska jag baka en tårtbotten till fina Anna-panna-vattenkanna som inte tål ägg o då alltså inte kan äta ostkaka som vi andra... Som tur är bad jag henne om ett recept på kärleksmums utan ägg så att det inte skulle bli massa krångel o jag skulle gå o vara nervös för att hon skulle ta fel sorts kaka... Så nu är det bara ostkakan hon inte kan äta av, men hon får ju som saget en smarrig tårta istället... Nåt som är väldigt trevligt när man bakar kärleksmums är att det blir en massa goda kanter som man kan äta upp, mums! Det blir ju så oändligt mycket roligare att baka då, det syns ju liksom inte i kakburken att man varit där o nallat eftersom dessa "fula" kantbitarna aldrig hamnar där, dom ligger ju där vid sidan om o praktiskt taget ropar efter att få bli uppätna, hihi...

Efter bakat tog jag på mig ordentligt med kläder, packade ner Neo i vagnen o så gick vi en härlig promenad, kändes så friskt o skönt att promenera i den kalla luften. Lagom till när jag precis skulle parkera Neo på altanen så vaknaden han så då fick han ju såklart följa med in. Efter en liten stund kom mamma hem så då passade hon på att mysa lite med sitt älsklings barnbarn... Är så fint att se henne o pappa tillsammans med Neo, för det syns ju verkligen att dom älskar honom hur mycket som helst o jag har ju aldrig tvivlat på att dom inte älskat mig, men när jag ser hur dom pysslar med honom så kan jag ju bara tänka mig hur dom höll på med mig o min lillebror, så efterlängtade som vi var :) Pappa ska ju till o med ta "morfar-ledigt" på fredagarna lite då o då, hur gulligt som helst tycker jag. Då ska han vara hemma o mysa med mig o Neo, vilken lyx för oss :) Tänk att jag har sån tur att jag har såna underbara föräldrar som ställer upp i vått o torrt, vet faktiskt inte vad jag skulle göra utan dom, dom betyder så otroligt mycket för mig.

Vid strax efter 2 kom Emelie på besök, vi skulle ju nämligen åka ut till hennes föräldrar tillsammans eftersom hennes mamma hade kommit på att hon hade en åkpåse kvar som Emelies lillebror hadfe haft som hon undrade ifall jag ville köpa... Så vi åkte ut dit för att titta på den, super duper fin, så den slog jag ju till på direkt såklart... Syns verkligen inte att den är 13 år gammal, hur fin som helst o hur gooooosig som helst :) Hon bjöd även oss på fläskpannkaka, var riktigt längesen jag åt det så det smakade smaskens minsann! Neo skötte sig hur bra som helst o sa nästan inte ett pip, passade till o med på att låna Emelies systers säng en stund medans vi åt, sov så gott så gott... Efter maten o efter att vi suttit o pratat en stund så åkte vi ner mot Hult igen, Emelie skulle på scout o jag o Neo var ju ivriga att testa den nya åkpåsen... Passade hur bra som helst i vagnen o Neo somnade nästan direkt, så jag antar att den var precis så gosig som den ser ut :) Så vi tog med oss Ebba (mamma o pappas hund) o gick på en härlig kvällspromenad. Vet inte riktigt vad som har hänt med min lilla fisegris, idag var nämligen tredje dagen i rad som han inte brutit ihop under promenaderna utan faktiskt legat tyst o snällt i vagnen, först legat där o kikat lite o sen somnat jättegott o sovit i princip hela resterande delen av promenaderna, hur härligt som helst... Men jag har med mig bärselen iafl, man vet ju aldrig när eller om han tänker återgå till sitt vanliga brytaihop-såfort-jag-läggs-i-vagnen-beteende, hihi...

Efter promenaden fick lilla prinsen bada, detta tyckte han precis som vanligt var jätteskönt... Han ligger där o plaskar o pratar för sig själv, så härligt att se. Jag som alltid varit som en fisk, känns skönt att även han trivs i vatten, inte mycket att göra åt ifall han inte skulle gilla att bada o så men nog skulle det kännas i mitt simmar-hjärta, hihi... O tänk snart är han ju två månader o då får vi ju äntligen åka till simhallen o bada där... Måste bara försöka få tag på ett par badbyxor först, vilket tydligen inte verkar vara det lättaste... Emelie var i Ullared i söndags så jag bad henne att kolla efter badbyxor där, fanns massor i både blått o grönt, MEN dessa var fulla av fjärilar o blommmor o dessutom var det volanger o sån skit på alla badbyxor, väldigt pojkigt eller vad säger ni? Så det blev inga badbyxor köpta där, men jag fick tips om att det skulle finnas fina på Kidz, så jag får väl kolla där... Har ju faktiskt två veckor på mig än, men det går ju så ruskigt fort, hua ja...

Nu ligger han o sover som en liten prins i sin egen säng, mormor o Uffa är nämligen på bio ikväll vilket gör att det inte är någon som slåss om att få hålla honom utan det går bra att lägga honom i hans säng utan högljudda protester från deras håll... O tro det eller ej men ikväll somnade han faktiskt i sin säng utan att jag låg bredvid, jag satt på golvet vid sidan av sängen o det fungerade tydligen precis lika bra... Så nu håller jag tummarna för att han somnat sådär riktigt gott o hårt så att han sover där tills det är dags att äta igen...

Nu ska jag passa på att dricka en kopp thé o bara mysa innan det är dags för mig oxå att krypa ner i sängen...

Olivia o Alexandra, jag tänker på er massor... Helt sjukt hur orättvist livet kan vara ibland...


Kram på er allihop

1 kommentar:

  1. Åh så roligt att höra att åkpåsen passade bra och att han verkar gilla den :)

    Vi hörs snart igen :D

    Ha det toppen! Kramar

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...