lördag 31 oktober 2009

Simhallen igen :)


Hej på er alla glada!

Idag har vi åter igen varit på besök i simhallen, åh vad Neo tycker det är härligt. Han skrattar o jollrar o har sig hela tiden, o särskilt när han får syn på takfläkten eller nån av alla lampor, detta är ju nämligen hans stora passion i livet, hihi... Alla har vi ju våra små egenheter, eller hur :) Vi var i simhallen redan vid 9 på morgonen o det måste jag säga var ett väldigt bra drag, för vi hade nämligen hela lilla bassängen för oss själva, snacka om lyx! Så man behövde inte oroa sig för att det skulle finnas några andra som man måste hålla koll på så att inte Neo fick nån boll i huvudet eller så... Så vi flöt runt o hade det hur mysigt som helst i ungefär 10 minuter, sen började Neo frysa o det var dags att gå upp. Jag är väldigt nöjd med mitt beslut att inte gå på riktigt babysim, jag menar hur kul är det att betala en massa pengar på en medlemsavgift när man bara kan bada i typ 10 minuter per gång, nepps då är det bättre att gå o bada själv o då kan man ju dessutom välja själv vilken dag man vill gå. Men jag tror faktiskt att vi ska hålla oss till måndagar, jag menar vad mer kan man önska sig än att ha en hel bassäng för sig själva? Sen kan vi ju faktiskt inte bada billigare än vad vi gör nu, jag får nämligen badbiljetter av pappa, o det är ju bar för det är ju inte så jätteroligt att betala inträde varje gång när man inte badar längre än vad vi gör, men det blir ju längre o längre badtid allt eftersom lillfisen växer o blir större, hihi...

Nu ligger han o sover som en liten gris i sin säng, för det kan jag tala om att man blir hur trött som helst av att bada. Det vet man ju själv hur dan man blir efter att man varit i simhallen, tänk då hur trött en sån där liten skrutt måste bli :) När vi kom hem från badet så tog jag med hunden o Neo ut på en promenad så att han skulle somna ordentligt, han somnade ju i bilen men jag tänkte att det var lika bra o gå en sväng. O sen behövde ju faktiskt Ebba gå en runda så då slog jag två flugor i en smäll, hihi...

Sitter här vid datorn nu o surfar runt på massa inredningssajter o drömmer mej bort lite, tänk om jag snart får ett eget ställe att inreda o fixa iordning. Känns lite tråkigt nu när det börjar närma sig jul att jag faktiskt inte har nånstans där jag kan julpynta, jag menar hur kul är det att pynta nere i det rummet som vi har i mamma o pappas källare, inte särskilt. Förmodligen lär jag ju inte ha nått eget hem till denna julen men till nästa, hihi, oj vad det ska pyntas då kan jag lova er :) Har även blivit lite smått beroende av Caf'é World på facebook, jag visste att det bara skulle vara dumt att bli medlem där, då kan man ju inte låta bli. Då blir man ju sittande där vid datorn hela tiden, bara för att man måste ha koll på sitt café, hihi...

Men men, nu vaknar visst min lille skrutt så nu är det bäst att jag tra hand om honom istället :)

Ha en fortsatt bra dag alla sötnosar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...