fredag 23 oktober 2009

Premiärbesök i mimmamallen (simhallen)



Hej på er!

Inatt sov prins Neo som en liten gris i sin egen säng, hela natten. Helt underbart, jag tror att han kommit ur den där fasen nu för igår var han inte alls lika skrikig på kvällen o sen somnade han hur gott som helst i sin egen säng :) Åh vilken stolt mamma man är då, när man ser att ens lilla barn somnar tryggt och gott i sin egen säng, känns som man gjort ett bra jobb då... Sen kanske han vägrar att sova i sin säng ikväll igen, men man kan ju hoppas på att det går lika bra ikväll. Han vaknade vid halv 2 o ville ha mat o sen somnade han såfort jag la honom i hans säng o jag somnade gott som en prinsessa. Sen vaknade vi båda pigga o utvilade vi halv 7, för morgonpigga är vi minsann båda två, hihi... Efter att vi båda ätit frukost blev det en massa bus, han skrattar så gott nu min lilla fisegris o pratar som bara den, helt underbart. Tänk vilken lycka, att ha fått ett så underbart fint perfekt litet barn, jag älskar honom så mycket att det nästan gör ont ibland ♥, men härligt ont.

Vid klockan 11 var vi på plats inne i simhallen, det var nämligen äntligen dags för Neos premiärdopp i simhallen eller mimmamallen som jag kallade det för när jag var liten :) När vi kom dit stod världens finaste o stoltaste morfar där på parkeringen o väntade på oss, han skulle ju vara med som fotograf, inte vill man väl missa första gången ens barnbarn ska bada, inte om man kommer från vår simmarfamilj iafl! Neo tyckte det var hur skönt som helst att bada, värmde gott i mitt hjärta ska jag säga er, jag har alltid älskat att bada o sen har jag ju simmat o tävlat i hur många år som helst så det skulle nog minsann ha varit riktigt jobbigt om han inte tyckte om det, men det gjorde han ju som tur var :) Sa inte ett ljud utan bara låg där o tittade o sprattlade. Han hittade såklart blixtsnabbgt takfläkten som fanns vid den lilla bassängen, han är nämligen helt galen i takfläktar, det är nästan det första han hittar när han kommer hem till folk. Vi var som i en egen liten bubbla, det var en del andra barn i bassängen oxå men vi hade bara ögon för Neo, så underbart mysigt! Sen började Neo frysa o då gick vi upp, han protesterade lite när han skulle upp i i handduken men det gick snabbt över, sen var det dags för duschning. Ja o ni ska ju inte tro att min lilla skatt gnällde nåt för det, nähe, hn bara hängde där på min arm se inte ens ett ljud när hans taskiga morsa skulle kolla ifall han var rädd för att få vatten över huvudet. Först lät jag bara lite vatten rinna från håret o ner i ansiktet, han brydde sig inte det minsta om det så då duscha jag honom ordentligt i ansiktet o det brydde han sig inte heller om, så han är nog helt enkelt inte rädd för vatten :)

Efter bade köpte vi med oss goda goda mackor från Princess, har inte ätit nåt därifrån sen vi var o fikade där när vi var gravida allihop, så det var ju ett tag sen, åh så gott det var!

Nu ligger min lilla skrutt i sin gosiga säng o sover, man blir ju trött av att bada minsann... Sen vid 3-tiden blir det promenad med våra fina stjärnor Madde o William. Stackars lille Wille har ju fått sprutor idag, usch o fy, om en månad är det Neos tur att få såna sprutor... Ska bli mysigt att träffas iafl, var ju ett par dagar sen sist :)

Måste ju lägga in ett grattis till min vackra vän Jessica o hennes Johan som har blivit föräldrar till en liten prinsessa. Tänk nu har grabbarna varsin tjej att pussa på o Julia har fått en tjejkompis, kan ju behövas bland alla killarna :) Har förstått att det minsann var lite kämpigt efter förlossning, med stor blodförlust, tänk att det är 3 av oss 4 som haft det riktigt jobbigt vid förlossning. Är ju nästan så man skäms när man tänker på hur smidi jag hade det, men det ska man ju inte klaga på förstås. Tur att vi alla trots komplikationer har fått så fina fina barn, värmer i hjärtat ♥

Nu ska jag lägga mig o vila lite, jag blev faktiskt oxå lite trött efter badet :)

Puss o kram på er alla mina fina stjärnor

1 kommentar:

  1. Härligt de låter med babysim ;) underbara bilder på dig & Neo där ifrån på ansiktsboken :P
    Skönt att Jessicas & hennes kille har fått sin sessa nu den väntan & allt kilande... :) Hoppas ni har en mysig helg!
    Kramar.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...