onsdag 21 oktober 2009

Mammas stora fina kille

Godkväll på er alla sötnosar!

Nu har jag lite tid att sitta här o skriva igen, har varit så sjukt trött efter dopet så jag har inte orkat skriva nåt... 9 månaders svält känns minsann i kroppen kan jag meddela, visst är jag pgg o sådär men när det händer lite mer saker som ex. nu allt med dopet så märker jag att jag inte är riktigt som vanligt. Har kunnat gå o lägga hur tidigt som helst på kvällarna o ändå vakna på morgonen o vara hur trött som helst, tur att jag har en sån fin liten prins som sover så gott o duktigt på nätterna... Så jag ska verkligen inte klaga, han är verkligen världens duktigaste bebis. Men jag låter honom sova i min säng, då sover både han o jag som bäst, o jag behöver ju verkligen sova för att orka med alla roliga saker som händer på dagarna :)

Idag har vi varit på 2-månaderskontroll på BVC, gick hur bra som helst. Neo var som en solstråle precis som vanligt o charmade både sköterskan o läkaren, hihi... Han hade vuxit jättebra, nu väger han 5656 gram o är 60,5 cm lång o huvudmåttet var 39,5, så allting såg toppen bra ut. Läkaren tyckte att han var lite mer platt på ena sidan av huvudet o att det är viktigt att jag låter honom ligga på andra sidan, precis som att jag inte försöker med det, han får alltid ligga på högersidan när han ligger på sidan... Men när han ligger på rygg så vänder han alltid huvudet så att han ligger på vänstersidan o inte kan man sitta där o vakta honom hela tiden i vrida huvudet åt andra hållet, haha... Men annars tyckte hon att han var jättefin, så han fick definitivt godkänt på "besiktningen" så nu är det fritt fram att gå o bada i simhallen på fredag. Man får ju nämligen bada med dom i simhallen först när dom blivit 2 månader o man har varit på läkarbesök o dom har sagt att det är okej att man badar... Efter besöket på BVC så stannade vi till på öppna förskolan, där hade dom nåt liknande klädbytardagen fast det skulle hålla på hela oktober, hittade en jättesöt vit lrvig overall med öron till Neo så nu ser han ut som en liten isbjörn när vi är ute, hihi... Han fick pröva den direkt när vi skulle åka hem o han verkade gilla den... Jag tyckte att den var precis lagom tjock, man behövde ju inte ta på honom massa tjocka tröjor o grejer under utan det var bara att stoppa i honom i den :) lite för stor är en ju förstås fortfarande men den andra overallen jag köpte är j alldeles för stor än så länge, men han växer ju så sjukt fort så det känns ju lite onödigt att betala hur mycket pengar som helst på massa overaller som han växer ur jättefort... Isbjörnsoverallen kostade bara 40 kr, o det är ju verkligen ingenting om man jämför med vad en ny overall kostar, o det syns faktiskt inte ens att den är använd, så här små barn sliter ju inte direkt på kläderna :)

Nu ligger prins Neo i sin säng o sussar så gott, han blev så trött så trött efter badet ikväll. Men jag tror minsann att han är i nån sån där fas nu som Madde alltid pratar om :) för både igår o idag har han skrikit en massa utan att man kunnat förstå varför o särskilt när han är trött. han fäktar o sprattlar med sina små armar o ben som en galning o skriker o har sig o sen somnar han hur gott som helst. Igår trodde vi att han kanske hade ont i magen men nu börjar jag undra om det inte är en sån där fas han är i iafl... Men ikväll gick det faktiskt bra att lägga ner honom i hans säng, än så länge sover han iafl, hoppas hoppas han kan sova riktigt gott där en stund till iafl innan det är dagsd för sista kvällsmålet...

Hoppas på att få lite mer besked ikväll angående vårt framtida boende, så nu håller jag alla tummar o tår o hoppas att mamma o pappa kommer hem med nåt bra besked :)

Stor kram till er allihop

1 kommentar:

  1. Heej fina Lisa & prins Neo!

    såg att lillen envisas med att ligga på rygg ;) de gjorde Ollie med så hans huvud är lite platt/rak i bak men va gör de ;) hur man än gjorde för att "palla" upp bakom ryggen så gnuggar dom ner så igen ;) hoppas att det blir bättre hiihi...

    Håller alla tummar och tår här i Mariestad för att ni ska få erat boende!
    Kramar.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...