fredag 9 oktober 2009

Life in a box




Hej på er alla glada!


Ja här är det minst sagt lite rörigt just nu... Från o med söndagkväll är vi nämligen "bostadslösa", inte så allvarligt att vi måste bo på gatan, tills vi hittat nåt så får vi bo i flyttkartonger hos mamma o pappa, jättesnällt förstås... Men faktum kvarstår ju ändå att jag faktiskt inte har en aning om vart vi ska ta vägen, förhoppningsvis kan vi efter nyår flytta till det där stället som jag skrivit om innan, men blir det inget med det så har jag ingen aning om vart vi ska bo... Nog för att det är väldigt mysigt att bli ompysslade hemma hos mamma o pappa så behöver vi ju faktiskt ha vårt eget hem. Jag tycker själv att jag o Neo kom in i väldigt bra rutiner från början men det blir ju bara bättre o bättre hela tiden o nu den senaste tiden har jag börjat känna att det nog var dags för oss att flytta hem igen... Men problemet är ju att det hemmet ligger mitt i stan på tredje våningen med världens sämsta trappa om man ser ur en barnfamiljs synvinkel... Lägenheten är absolut den mysigaste som finns o jag kommer förmodligen aldrig få komma in i en lägenhet som är så underbar, den var helt perfekt för mig o även för Tobias när han oxå bodde där, men nu är den totalt värdelös. När man väl kommit upp i lägenheten så är det väl nåt sånär okej, men vägen dit är ingen höjdare direkt... Så därför var väl egentligen inte beslutet särskilt svårt att fatta o när det fanns någon som verkligen ville ha lägenheten så kändes det ju bra att slippa betala dyra pengar för en lägenhet där jag i princip bara varit o hämtat posten o vattnat blommorna under hela detta året. Men samtidigt känns det jättejobbigt, självklart kommer jag sakna lägenheten hur mkt som helst eftersom den är såååå mysig men det som känns värst är ju att jag i dagsläget faktiskt inte har en aning om vart vi ska ta vägen... Förhoppningsvis löser sig ju allt till det bästa o som jag skrev så fungerar det jättebra att bo hemma hos mina föräldrar men då har jag ju ändå haft något som har varit mitt eget att åka till ifall jag har velat, men nu ska vi liksom stå där utan nåt... O blir det nu inget med det dä stället i Hult så känns det ju lite hopplöst att hitta nåt annat där, växer ju inte tillfällen på träd härute direkt, o jag vill ju så gärna att Neo ska få gå på dagis här, o börja skolan osådär o få gå i samma klass som finaste lilla William... Så nu är det bara o hoppas o be för att det ska lösa sig, hoppas ni oxå kan hålla en liten tumme för oss :)


Nog om detta... Igår var det dags för den tredje o sista gången med babymassage, o tänk det blev faktiskt så som jag o Madde hade hoppats på, att båda dom små killarna tyckte det var jättemysigt... Denna gången var det dags att massera ansikte o rygg, Neo var väl inte jätteförtjust i att få ansiktet masserat men ryggen tyckte han var jätteskönt, kanske var det för att han fick ligga på mage vilket han älskar :) O sen fick ju han i William ligga o titta på varandra när vi masserade deras ryggar... Denna sista massagegång tyckte Neo oxå att det var riktigt skönt att få benen o fossingarna masserade, var riktigt kul att se hur han njöt för det gjorde han verkligen. Sen fram mot slutet blev han jättetrött o somnade o då är det ju inte så konstigt att man inte tyckter det är skönt med massage just precis när man ska somna, hihi...


Igårkväll gick vi o la oss ganska tidigt, jag tror att jag somnade vid 21.30 ungefär, fick sova lite ifred ett par timmar för "Uffa" o Neo låg o hade jättemysigt i deras säng, Neo låg på sin Uffas bröst o hade så mysigt så, sov som en liten gris, efter att han bökat runt som en liten mask en stund så han hamnade på det sättet som han ville, tvärs över Uffas bröst, såg för roligt ut kan jag lova... Sen vid 12 tiden kom mamma in med honom till mig för då var han hungrig. Sen somnade vi som små grisar båda två o vaknade inte förens vid 7.15, jisses, lilla fisegrisen sov ju hur duktigt som helst o hur länge som helst, min stora duktiga kille. För det märks minsann att han börjar bli stor nu, för när vi andra satt o åt frukost så låg han o tränade i babygymmet o pratade som bara den. Han har ju haft lite småljud för sig innan men idag hörde man verkligen skillnad, riktigt joller, lät så härligt o han såg så nöjd ut där han låg o pratade med sina djur o sparkade o sprattlade med sina armar o ben. Nu är det bara ett av djuret som han inte har döpt, idag döpte han nämligen grisen till Allan, tidigare hade han ju gett hästen namnet Ove o kossan fick heta Gun. Så nu är det bara fået kvar som inte har fått nåt namn, hihi...


Vid 10 träffade vi fina Madde o William o Johanna o Hampus o så tog vi en tur runt movänta, hur härligt som helst o vädret var riktigt underbart :) O min lilla skrutt skötte sig även idag exemplariskt, han har nämligen börjat gilla sin vagn riktigt mkt, vilket hans mamma tycker är jättebra... För jag har ju längtat hur mycket som helst efter att få gå långa promenader med barnvagnen... O nu är vi äntligen där, Neo sover som en liten gris i vagnen o jag kan traska på i rask takt, underbart!
Efter promenaden var jag tillsammans med mamma o pappa o tittade på det som jag hoppas kommer att bli mitt hem i framtiden o det verkade faktiskt som dom gillade det. Pappa såg massor av möjligheter o verkade faktiskt tycka att det var riktigt roliga, hihi... Så nu hoppas hoppas hoppas jag... Håll tummarna ni oxå, snälla :)
Efter titten där åkte jag in till stan för att packa lite i lägenheten... Usch ja, kändes mest som att jag for runt där överallt o inte fick speciellt mkt gjort men lite blev det ju gjort iafl fast det inte kändes som så... Imorgon blir det till att ta nya tag så att det blir färdigt så snabbt som möjligt, nu vill jag bara bli av med det när jag väl bestämt mej...
Nu ska jag sätta mig i soffan o mysa med min lilla skruttunge o titta på Doobidoo :)
Kram på er allihop


2 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att det löser sig till det bästa med bostad! Håller alla mina tummar = )

    SvaraRadera
  2. Nu är mina fingrar och tår sådär fint rosafärgade igen så nu ska jag hålla dom HÅRT och LÄNGE tills du får ditt slutgiltiga svar! Och det snaaart får hoppas!! :) Vore ju såå kul!!! :) :)


    Tack för alltid så fina promenadstunder med dig och din lille fiseprins!! :) Även om han ibland skriker så är han ändå världens goaste finaste NEO! :)

    Ser nu fram emot onsdag! :)

    Pussar och kramar i mängder till mina fina stjärnor!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...