måndag 17 januari 2011

Måndag

Jaha, då var min lilla älskling hemma från dagis igen, han hade haft det hur bra som helst, han är verkligen en dagisunge den killen, han ääälskar dagis, sina fina fröknar och alla söta kompisar, ja o tur är väl det =)

Nu sitter han i sin lilla fåtölj och tittar på Emil i Lönneberga, en ny favorit minsann, kan ju kanske vara roligt att få lite variation till alla filmer o bilar och traktorer. Det blir ju så när man har en mamma som inte alltid orkar leka hur mycket som helst numera att det får bli lite soffmys. Jag känner att det är bättre att lägga den lilla energi jag har där den behövs som bäst.

Snart kommer stora älsklingen hem, ikväll ska jag verkligen försöka att hålla mig vaken lite längre, tror minsann att han får lägga Neo ikväll så är ju risken lite mindre iafl, jag somnar ju nämligen som en liten gris inne hos honom, det finns ju inget underbarare än att ligga tätt intill den där ligga varma kroppen och mysa. Ett tag fungerade det jättebra att han somnade själv i sin säng men nu när man lägger honom i sängen och ska säga godnatt så tittar han på en och pekar att man ska stanna kvar bredvid honom och då stannar vi. Jag vill inte att läggningen ska bestå av en massa bråk, jag vill att det ska vara en harmonisk och mysig stund, som avslutning på dagen.

På kvällens meny finns: potatisbullar, prinskorv, bacon, knäckebröd och lingon =)

Kram på er


1 kommentar:

  1. Men GRATTIS igen Lisa, vad kul med ett syskon till Neo! Vad jag förstår verkar du återigen fått besvär med illamående.. hoppas det inte skall bli lika jobbigt som sist. Ville bara säga grattis, misstänkte att det var detta som var "det nya" :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...