tisdag 18 januari 2011

Tisdag

Åh tänk om detta panpizza och pågenlimpa med prickigkorv "dille" kunde försvinna, var så mycket smidigare att bara vara sugen på korv med bröd med Neo, men men, omväxling förnöjer heter det väl... Är ju betydligt billigare med panpizza än sån man köper på en riktig pizzeria, man får ju faktiskt tänka lite så när i stort sett allt jag äter faktiskt hamnar i toaletten... Det enda jag får behålla är saften jag dricker mellan måltiderna och en liten danonino yoghurt som jag äter precis innan jag går och lägger mig varje kväll, bättre än inget eller hur?!

Jag går här och väntar o väntar på att mitt sjukintyg ska trilla ner i brevlådan så även försäkringskassan får veta att jag numera bara ligger hemma på soffan, eller står med huvudet ner i toaletten, ja vi roar oss ju alla på olika sätt...

Skolan har jag bestämt mig för att lägga på hyllan ett tag, tror faktiskt inte att det är sjuksköterska jag vill bli, dock vet jag just nu faktiskt inte alls vad jag vill göra, men tid har jag ju gott om nu för tiden iafl... Ska in till skolan en sväng på torsdag för att göra en redovisning av ett grupparbete som jag o en annan tjej har gjort, sen ska jag till studievägledaren och meddela henne mina planer och sen säger jag bye bye hälsohögskolan! Känns otroligt skönt att ha fattat detta beslutet och det känns skönt att jag får allt stöd från nära och kära! Det känns som min uppgift just nu är att bara vara mamma och sambo, det är det som är viktigt i mitt liv just nu. Nu har jag tid att vara med Neo, då han inte är på dagis förstås, och bara njuta av honom tills lilla Myran kommer. För jag behöver verkligen ha Neo på dagis och han behöver dagis. Jag klarar inte ens av att duscha själv, jag blir yr och håller på att svimma så såna aktiviteter får jag ägna mig åt när Tobias är hemma, känns tryggare så, inte roligt alls men så är det... Han funderar på att skaffa en pall lr nåt åt mig som jag kan ha när jag duschar, det gör ju oxå det hela tryggare!

Nu ska jag ta och sova en liten stund, tror inte det gör att jag blir piggare men försöka kan man ju alltid göra... Älsklingen jobbar ikväll så då behövs ju lite extra energi eftersom det blir jag, Neo och Ebba (mamma o pappas hund) ensamma hemma hela kvällen!

Kram på er


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...