torsdag 20 januari 2011

Torsdag

Hur mycket kan det kosta att fixa ett avlopp? Fattar inte varför det har blivit stopp nu, vi har ju inte gjort något annorlunda nu än tidigare, eller är det så att vi gjort fel hela tiden och det är först nu som problemen kommer? Man kan väl liksom inte tvätta fel? Ja mer än att man tvättar fel saker ihop så att allt får samma dassiga färg, eller att man tvättar för varmt så att man får massa bebiskläder?! Farfar och hans kompis som jag tror är rörmokare??? ska iafl komma imorgon, hoppas verkligen att dom kan fixa detta, det är ju inte helt stopp utan det rinner bara väldigt långsamt och kan bli en lite mindre översvämning om man spolar för mycket vatten, typ när man tvättar eller har badat i badkaret... Åh jag blir ju så nervös av såna här saker, tänk om vi måste byta hela avloppet??? Är ju sådär kul när dom enda pengarna jag får denna månaden är barnbidraget, försäkringskassan är ju inte direkt kända för att vara snabba, så det är nog nästan att hoppas på för mycket om man ens tänkte tanken att jag kanske skulle kunna få min sjukpenning nästa månad... Jag är ju ingen miljonär direkt, finns nog inte många studenter som är det och jag är ju faktiskt inte ens det längre, jag är ingenting... En last för samhället kanske, som bara ligger hemma på soffan och kostar pengar.

Ja livet är verkligen orättvist, jag har alltid drömt om att ha många barn, är det inte då konstigt att jag hur lätt som helst blir gravid men att en graviditet nästan tar kål på mig, då tycker man ju att naturen borde ordna så att det inte gick mer... Det är lång tid kvar på denna graviditeten och just nu vet jag faktiskt inte hur jag ska orka, kommer det finnas nåt kvar av mig och kommer jag finnas kvar överhuvudtaget. Är det värt att riskera sig själv för ett barn? Jag skulle offra mitt liv för Neo om det behövdes, men kan man tänka likadant om nästa barn? Var hamnar Neo i det, hur ska man tänka då?

Många funderingar och inga svar, men det är väl så livet är antar jag...

Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...