onsdag 19 januari 2011

Onsdag

Hej på er!

Ja idag var det halt minsann när jag skulle lämna stora dagiskillen, men vi kom fram till slut iafl =)

Nu sitter jag hemma hos mamma o pappa en sväng, katterna är ute på lite äventyr och Ebba ligger och har det gott i sin korg, tror minsann att hon längtar hem en hel del för nu ligger hon helt utslagen och sover, hihi. Jag har skrivit ut en bild på mamma när hon flyger luftballong som jag ska lämna på dagis, så vet ju barnen att hon har det bra och att hon tänker på dem!

Sitter här och väntar på att min läkare ska ringa så att vi kan planera när jag kan komma in och få lite dropp, känner verkligen att jag behöver det, hoppas att det kan göra lite nytta för min yrsel. Det är riktigt jobbigt att hela tiden behöva tänka sig för innan man reser sig upp och ibland hjälper inte det heller utan det enda jag kan göra är att lägga mig ner och vänta tills det går över. Värst är det när jag ska duscha, är ju lite svårt att ligga på golvet och duscha, så vi får väl se om Tobias kommer på nån smart lösning, en pall eller nåt, jag kan ju inte ligga i badkaret varje gång jag ska duscha... Men är det sista utvägen så får det väl bli så... Jag vill verkligen inte bli inlagd egentligen och jag vill inte att dom ska behöva sticka mig men jag känner ju själv att jag inte har så mycket val och jag måste ju försöka göra det bästa både för mig och Myran. Men jag ska försöka få så att jag inte behöver stanna över natten utan att jag kan komma en heldag med jämna mellanrum istället, sömnen är ju oxå viktig och jag kan verkligen inte sova på sjukhus och sen är det ju inte så lätt att sova när man hela tiden är rädd att man ska vira in sig i droppslangen. Sömn är ju oxå viktigt när man är sjuk, så jag hoppas att vi kan komma överens om något bra, förmodligen är det ju så att jag får dras med det här ett tag till och då är det ju bättre att hitta en lösning som fungerar för alla redan från början...

Jag blir ju lite matfixerad när jag mår så här, så nu finns det matlistor hemma som räcker låååång tid framöver, hihi =) På kvällens meny finns: schnitzel, med råstekt potatis och bearnaisesås, smarrigt va?

Kram på er


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...