fredag 22 maj 2009

Full fart in i vecka 28.

Så traskar vi med raska steg in i vecka 28, inte klokt vad fort tiden går... Gråben har firat denna stora dag med att fara runt lite extra där inne i sin lilla trånga bur o nästan sparkat av sin stackars mammas revben...

Även idag blev jag väckt tidigt av mammas dumma katt och även av mamma som till en början skrek på honom att vara tyst innan hon dämpade rösten eftersom hon kom på att jag nog fortfarande sov... Men men, hon skulle ju upp med tuppen eftersom hon även idag skulle åka till Jkpg för att strålas, men idag hade jag ju andra planer så då fick pappa o mormor följa med henne istället...
Jag började min dag med att åka på vårmarknad i Nässjö, riktigt trevligt faktiskt, strålande sol hela tiden jag var där, underbart! Hittade faktiskt allt jag kom dit för... sura remmar, godis från Mariannelunds karamellkokeri och strumpor, 8 par för 100 kr, kan ju knappt bli bättre... Upptäckte nämligen för ett par dar sen att nästan alla mina strumpor hade ett eller flera hål i sig o det kan man ju inte traska runt i ;) Så nu har jag 8 nya fina par att slita ut och sen blir det till o köpa fler på höstmarknaden i Eksjö i september.

Efter marknaden var det dags att träffa sötaste systrarna Madde o Nella ute i Hult i Maddes suuuper fiiina hus... blev ännu mer sugen på att ha ett litet eget hus nu, men men, var sak har sin tid. O Nella hade ju med sig sin lille prins Philip oxå, världens sötaste lilla kille som näst intill hoppade rakt i famnen på mig när jag kom innanför dörren, han var inte blyg minsann... Vi satte oss ganska snart o fikade, mina hallongrottor o kladdkaka o Maddes gooda kärleksmums... Sen pratade vi o pratade o pratade... Tack för en underbar eftermiddag flickor, detta måste vi absolut göra om snart igen...

När jag väl kom hem till föräldrarna igen, hungrig som en varg dessutom, visade det sig att dom redan ätit o skulle lägga sig o vila så jag fick värma lite mat o sätta mig o äta själv... inte alls kul...
Och eftersom det inte stod nån vidare underhållning på programmet så åkte jag in till lägenheten för att fixa färdigt i förrådet, lr färdigt o färdigt, men bättre än innan blev det ju iafl... Så nu kan snart personalen från BVC komma och titta hur mycket dom vill... Sen kom min snälla pappa in till mig och hjälpte mig att sätta dit en lucka till städskåpet... Vi hade en ölkyl där tidigare, men nu ligger ju fokus på annat så då åkte kylskåpet ut och istället blev det en jättepraktisk städskrubb, tusen tack för hjälpen pappa!
Sen kom min goa granne Mattias upp och vi satt o pratade en bra stund innan jag till slut tog mig i kragen och åkte ut till Hult igen...
Men nu är det minsann dags att krypa ner i sängen o sova lite... Imon väntar mer fixande o trixande och sen på eftermiddagen är det ju dags för Petters medeltidsfest... ska bli spännande ;)

God natt på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...