onsdag 27 maj 2009

Tjejmys

Vaknade vid 6.30 idag av att jag fick kramp i vaden, gjorde så sjuuukt ont att jag knappt visste vart jag skulle ta vägen... Släppte som tur var efter att jag masserat min stackars vad en stund och då passade jag på att somna om och sov till kl. 8... Hann knappt tala om för mamma att jag hade haft kramp förens hon for in som en tok i förrådet för att hämta en ulltråd, hon har nämligen hört att om man knyter en ulltråd runt vristen så får man inte kramp. Så nu har jag ett fint grått ullsnöre runt varje vrist, så nu återstår det ju bara att se ifall det fungerar... Tror inte riktigt på sånt där hokuspokus men vi får väl se ;)

Jag skulle egentligen ha följt med mamma till onkologen i Jkpg idag igen men eftersom deras dator gick sönder i helgen så skulle det komma en tekniker och laga den idag så då fick jag snällt stanna hemma istället och ta emot honom. Efter mycket om och men kom han till slut iafl, tog väl en halvtimme för honom att laga datorn. Ebba som mamma o pappas hund heter ville hemskt gärna hälsa på honom men hon stannade snällt nog kvar i korgen när jag sa åt henne att göra det. Teknikern hade ju fullt upp med att fixa med datorn så han tittade ju inte på henne men jag gjore det, hur kul som helst. Hon försökte verkligen med allt för att få uppmärksamhet, låg och viftade med sina tassar fram o tillbaka, lekte med sin gosedjursgris, testade hur nära kanten hon kunde ligga i korgen utan att trilla ut osv. sjukt kul att titta på henne var det iafl...

När teknikern gett sig av bakade jag en jättegod rabarber och jordgubbspaj och lagade tomatsoppa och varma mackor som precis lagom var klara tills mamma kom hem. Efter maten tog vi en promenad med Ebba, tog en tur bort till dagis och hälsade på alla söta barn... Träffade Lotta där och betsämde med henne att jag skulle ha hennes sötnos Gustaf medans hon är hos frisören imon och efter det ska hon jag och mamma äta lunch ihop, ska bli jättemysigt!
Efter promenaden tog vi en riktigt smaskig fika med min mybakade paj och sen tog vi upp varsin chokladkaka ur frysen som vi oxå smaskade i oss...
Sen la jag mig och vilade en stund, är ju ofta väldigt trött eftersom jag inte får behålla nån näring och det är så skööönt att gå o lägga sig o vila en stund ibland.

På kvällen skulle pappa iväg med jobbet så jag o mamma fick en tjejmyskväll... Vi köpte pizza när vi ändå var inne i stan och handlade och sen åkte vi hem och njöt. Sen kröp vi ner i varsitt hörn av soffan och tittade på film, vi har så mysigt ihop jag o mamma, hur härligt som helst att ha en så bra relation med sin mamma tycker jag. Är så otroligt glad att jag har henne, hon är ett jättebra stöd nu med allt som händer runt omkring mig... Tack mamma, du är bäst!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...