söndag 31 maj 2009

Nyköpingsweekend dag 3 + Morsdag


Jaha så var man då hemma igen efter en jättehärlig weekend i Nyköping, hur trött som helst men nöjd över hur bra helgen blev. Riktigt skönt att vara hemma igen, även om det är helt underbart att få åka bort och bara ha det skönt så är det ju ändå hemma som är allra bäst...
Vi började även denna dag med att äta en jättegod hotellfrukost, fanns samma saker som igår att välja på plus att det fanns en massa mer god frukt att välja på... Har varit helt underbart väder hela dagen idag så vi funderade på att sitta ute och äta frukost, men då skulle vi ju få längre att gå för o hämta mer mat så vi bestämde oss för att sitta inne iafl. Efter frukosten var det meningen att pappa skulle få sin sista överraskning för helgen, helkroppsmassage, men han hade så ont i magen så det fick bli mamma istället. Fanns ju nämligen inte så många andra att välja på, jag hade ju aldrig kunnat lägga mig på mage på den där britsen, hihi... Så det fick bli mamma istället så under tiden som hon fick massage satt jag och pappa ute i solen och hade det gött... Sen packade vi ihop det sista av våra saker och när mamma var klar så checkade vi ut och åkte hemåt.
När vi kom till Mjölby var vi hungriga alla tre så det fick bli McDonalds, inte dumt alls... den här gången åkte vi över Jönköping istället för Tranås eftersom vi skulle hämta hem lilla Ebba... Hon blev jätteglad när vi kom och hämtade henne, men ni må tro att hon har blivit bortskämd... Fått sova i kusin Hannas säng o jag vet inte allt, o inatt hade dom vaknat av att hon hade kräkts i sängen eftersom hon ätit så mycket gräs under dagen, så det var bara för dom att ge sig upp mitt i natten och byta lakan... Precis som att ha en liten bebis igen sa dom ;) När vi så äntligen kom tillbaka till Hult igen bara la sig Ebba i skuggan på baksidan av huset och somnade direkt, hon hade nog inte kunnat slappna av på hela helgen... Vi satte oss alla tre i solen och njöt av det fina vädret, underbart att att äntligen få lite sommar.
Efter att ha suttit där i solen både länge och väl kom äntligen lillebror hem och vi kunde fika vår morsdagstårta som vi hade inhandlat på vägen hem. Smakade hur gott som helst, jag passade även på att trycka i mig en dajmkaka och en hallongrotta, mums! Sen gick vi hela familjen en liten sväng runt Hult med Ebba, tror egentligen att hon var för trött för att promenera men snäll som hon är så följde hon med iafl.
Nu ska jag strax krypa ner i sängen och sova fast klockan bara är kvart i tio, men jag är helt slut efter denna helgen... Skönt att vara hemma igen och imorgon väntar så åter vardagen igen med besök på onkologen. men imon ska vi inte åka hem direkt utan vi ska ta en tur till Ikea först, ska köpa två Cd-hyllor, blev nämligen så fullt i tvbänken med alla saker till hemmabiosystemet och bokhyllan är full med böcker så nu har filmerna ingenstans att ta vägen... Har tänkt att köpa såna där hyllor hur länge som helst eftersom jag tycker de är så fina ihop med mina bokhyllor men det har liksom aldrig blivit av, men nu är det dags att ta tag i detta... Men nu är det dags för sängen!
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...