fredag 29 maj 2009

Nyköpingsweekend dag 1 + vecka 29

Wiieee, så var jag då på plats i Nyköping på Best Western Blommenhof hotell, helt underbart. Fullt med natur och grönområden precis utanför hotellet, härlig relaxavdelning med pool och bastu och en helt underbar restaurang. Har ett alldeles eget dubbelrum att husera i, lillebror skulle ju ha delat det med mig men han valde ju att stanna hemma hos sin tjej istället... Anledningen till att vi åkt iväg på denna lilla weekend är ju att min söta pappa fyller 50 år i juli, men eftersom jag redan nu är jättegravid så vågade vi inte chansa på att ta det då utan vi passade på redan nu, skönt tycker jag för jag lär nog vara trött så det räcker och blir över efter denna helgen.

Idag susar vi även in i vecka 29, tänk nu är det bara 11 veckor kvar innan liten i magen kommer ut, längtar så sjuukt mycket efter dig min skatt. Börjar bli väldigt trött på att må så här illa nu, men har jag klarat av att spy varje dag i 24 veckor så fixar jag nog 11 veckor till lätt som en plätt...

Hur som helst, innan jag hamnade här i Nyköping så hände det ju faktiskt en del saker där hemma först, jag vaknade av att klockan ringde vid halv 7, vaknade alltså inte av kramp idag och detta var helt underbart, trots att jag blev väckt tidigt... Skulle ju följa med mamma till onkologen idag igen, men vi skulle inte åka bara hon och jag, nepps, både söta vovven Ebba och mormor skulle följa med. Men dom skulle vi lämna av hos min moster i Jönköping och tur var väl det, för efter att ha hört mormors tjat om sin nya pojkvän hela vägen till Jönköping kändes det som en väldig befrielse att få lämna av henne hos moster Bittan. Ebba fick också stanna kvar där fast bara ett litet tag, för sen skulle hon få följa med kusin Hanna hem till sig där hon skulle få spendera helgen när vi andra är bortresta... Sen åkte jag och mamma vidare till onkologen och när vi var klara där så satte vi full fart hemmåt, var ju tvugna att packa innan vi skulle ge oss iväg på vår weekend.

Vid 1 kom vi så äntligen iväg, pappa som inte hade en aning om vart vi skulle intog baksätet på bilen med ett sudukohäfte och verkade nöjd med det. Men när vi åkte från Eksjö mot Tranås började han ju ana åt vilket håll vi skulle, trodde nog att vi skulle ända till Stockholm men där hade han fel minsann, för vi nöjde oss ju med Nyköping. Mamma fick köra hela vägen, jag satt bredvid och försökte underhålla henne så gott det gick samtidigt som bebisen i magen jobbade stenhårt på att sparka av mina revben, är helt öm på höger sida nu efter denna inte särskilt snälla behandling... Försökte med allt för att eländet skulle sluta, lutade stolen bakåt så att jag i princi låg ner, la fötterna på instrumentpanel men inget verkade göra bebisen nöjd, bara fortsatte att sparka o fara runt.

Men till slut kom vi så fram iafl och fick kliva ur bilen, visade sig att hotellet som vi skulle bo på var det som mamma och pappa varje gång de åkt förbi det sagt att här skulle man ju bo. Hade ju jag och mamma ingen aning om att det var det hotellet när vi bokade, tänk så bra det kan bli utan att man vet om det, hihi... Vi checkade in och begav oss nästan direkt ner till relaxavdelningen där vi bastade och badade i poolen, hur härligt som helst, även om vattnet i poolen för min del gärna hade fått vara lite varmare.

Efter badet var det dags för trerätters middag i hotellets restarang, denna bestod av:

Förrätt: Hembakat bröd med parmaskinka, sallad och melon

Varmrätt: Grönpepparstekt oxfilé med potatis och svartrotsgratäng grön sparris, varma körsbärstomater och rödvinssås

Dessert: Creme brulée med vispad grädde och färska hallon

Helt underbart god middag, så det kändes allt lite synd att spy upp en så god middag som dessutom kostade 400 kr/person, men men... ska man fira så ska man ju ;)

Sen tog vi oss en promenad ner till stan för att kolla in nån bra restaurang som vi kan äta på imorgon kväll... Hoppade även in en snabbis på hemköp för att köpa lite godis och annat smått och gott som vi smaskad i oss när vi kom tillbaka till hotellet.

Imorgon väntar en förhoppningsvis underbart god hotellfrukost följt av en heldag på Kolmårdens djurpark, har inte varit där sen jag var 4 år så det ska bli väldigt spännande. Bäst att krypa ner i sängen nu som man orkar med morgondagen också...

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...