torsdag 28 maj 2009

Träning med lånebebis ;)

Ja jag säger då det, ulltråden funkade definitivt inte... Vaknade vid 5 imorse med världens kramp i vaden, gör så sjuukt ont, hela vaden blir alldeles stenhård och gör så vansinnigt ont att man nästan bara vill dö, inte särskilt angenämnt att behöva vakna så två dar i rad, håller tummara för att morgondagen börjar på ett bättre sätt... Så nu har jag inga ulltrådar som pryder mina vader längre, tror att det skulle ha lika stor effekt att sätta ett gummiband runt varje öra, ingen alls alltså...

Hur som helst, jag gick upp vid 7 tiden eftersom jag skulle åka in till lägenheten och invänta personalen från Bimab som skulle komma med min nya spis och köksfläkt, hihi! Dom skulle komma nån gång efter 9.15 så då var det ju bäst att vara på plats så man inte missade dom... Dessutom skulle ju sötaste lilla gullungen Gustaf vara hos mig medans hans mamma var hos frisören och blev tjusig i håret lagom till deras bröllop i juni. 9.45 kom Lotta farande med Gustaf, hon skulle ju vara hos frisören vid halv tio, tio så hon hade ju lite bråttom. Stackars Gustaf hade fått sin vaccination idag, men det märktes inget på honom, lika go o glad som vanligt. Jag hann precis få in vagnen i trapphuset och gå upp i lägenheten o få av honom ytterkläderna innan dom kom med spisen. Vilket pyssel alltså, tur att det inte vara pappa som skule fixa med allt det där. Eller spisen var det ju inga bekymmer med förutom att man var tvungen att ta bort en liten list som satt undertill eftersom spisen blev lite hög annars, men fläkten, ojojoj... Den gamla satt visst lite hur som helst upptäcktes det när dom tog bort kryddhyllan, men efter mycket om och men så fick dom iafl upp fläkten och kryddhyllan hamnade något sånär på plats igen, ska leta reda på nån bra snickare som kan snygga till längst upp där det nu är en klipa på 7 cm eller nåt...
Vid halv tolv kom mamma tillbaka från onkologen, hon fick direkt springa ner till Bimab och köpa ett medel som man skulle ha till hällen på den nya spisen innan man använde den, Gustaf hade nämligen somnat i min säng och jag kunde ju inte läma honom. När hon kom tillbaka igen smorde jag inte hällen med det där medlet och sen började vi laga mat, blev en jättegod kyckling/chorizowok med paprik, morötter, caschewnötter och sweetchilisås och så nudlar till det, smaskens. Maten var ungefär lagom klar till dess att Lota kom tillbaka från frisören.

Vi åt och njöt av den goda maten både länge och väl, sen var det dags för Lotta att åk iväg och hämta Gustafs storasyster Tuwa på dagis, tiden bara rinner ju iväg när man har trevligt. Fick världens sötaste små tofflor till bebisen i magen av Lotta som tack för hjälpen med Gustaf. Inte mycket o tacka för tyckte ju jag eftersom han mest sov hela tiden och inte vaknade förens Lotta kom tillbaka, hihi...

Sen diskade jag och mamma iordning och sen åkte vi ut till Hult igen. När pappa kom hem från jobbet så fikade min goda jordgubb och rabarberpaj med kall vaniljsås som jag bakade igår, mums! Bebisen i magen blir helt tokig när jag äter, kanske för att han vet att det inte vara så länge, hihi... Stackars lilla skrutten min, pappa tror att han kommer bli en anorektisk dampunge när han kommer ut, eftersom han aldrig får mat och säkerligen far runt som ett löv i storm där inne i magen när jag kräks. Återstår att se sen när han kommer ut. Jag vet iafl att han kommer bli världens bästa lilla gullunge, han är ju min ;)

Nu sitter jag och mamma och finslipar på det sista inför helgen, vi ska ju nämligen kidnappa pappa imorgon och ta med honom på en liten weekendresa, han fyller ju 50 år i juli men eftersom jag då kommer vara ännu mer jääättegravid än vad jag är nu så bestämde vi oss för att ta det lite i förskott... Så nu ska vi strax se till så att han packar sin väska med det han behöver ha med sig, kan lova att han är nyfiken, vet ju varken vart vi ska eller vad vi ska göra, bara att vi ska åka nånstans, hihi, inte klokt vad spännande det ska bli.

Kommer såklart uppdatera här under helgens gång, nåt måste jag ju ha o göra när jag ligger själv där i mitt hotellrum ;)

Kram på er allihop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...