måndag 25 maj 2009

Sooool...

Dagen började kl. 04.30 då katten började jama o ha sig... höll på o bli totalt skogstokig på honom, men som tur var kunde jag somna om, annars vet jag någon som hade levt farligt idag...
Idag var det då dags att åter åka till Jkpg med mamma där hon skulle få sin strålbehandling... tycker sjukt synd om henne att hon ska behöva åka dit varje dag, själva behandlingen tar ju bara 15 minuter, så det känns allt lite segt att åka fram o tillbaka till Jkpg för 15 minuter. Men dom där 15 minuterna är ju nog så viktiga, för det kan ju faktiskt vara dom som gör att hon blir frisk igen, så då är det ju definitivt värt det... Vi kom dit ganska tidigt idag så vi passade på att köpa glass innan behandlingen startade, man kan ju nämligen inte säga annat än att det har varit riktigt glass väder idag...

Sol sol sol du underbara sol... När vi kom hem igen lagade vi mat o sen satte vi oss i solen, helt underbart men oj så stark den var, brände riktigt ordentligt... Tur att jag smorde in mig, men magen den får vara blek i år, har en handduk över magen när jag solar, tänkar ju på min lilla älskling därinne i magen... Tror att han har fått för sig att han är en noshörning eller nåt, tycker nämligen att det är jätteroligt att trycka ut sina knän så min mage får horn, hihi... vilken busig bebis jag har i magen ;)

Efter lite mys i solen åkte jag in till Eksjö, passade på att handla lite när jag ändå var i farten. Sen bakade jag (för ovanlighetens skull) snickerskakor och chokladkakor, åh så smaskigt det blev... Idag har grannen Mattias varit här och installerat mitt hemmabiosystem, efter lite krångel så fick vi faktiskt ordning på det, någorlunda iafl... kommer nog ta ett litet tag innan jag lär mig hur det fungerar, men han bor ju bara två trappor ner så är det nåt jag undrar kan jag ju bara kila ner o fråga... Imon ska vi fixa till alla sladdarna, så inte min lilla bebis får för sig att busa bland alla sladdar som ligger överallt på golvet, lika bra att fixa det nu när vi ändå har ångan uppe...

Kvällen avslutades med att jag dukade upp hela soffbordet fullt med massa gott, rostbiff, grillad kyckling, potatissallad, gurka, morötter, päron, melon o nybakade baguetter... underbart gott! Så härligt att skämma bort sig själv lite ibland...

Imon ska jag upp jättetiidigt, ska vara på brandstationen redan vid 6.30, huvaligen... är ju dags för katastrofövning igen, så jag hoppas verkligen att det blir bättre väder än förra gången, regnade hela förmiddagen då, usch så blöt o kall man blev, trots regnkläder... inte nådigt vad ont i fogarna jag hade sen på kvällen, tur att badkaret stod där o väntade på mig på kvällen... o sen när övningen är klar så ska jag till barnmorskan o kolla läget, ska bli spännande o se hur mycket magen har vuxit sen sist, hihi!

Stor kram på er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...