söndag 24 maj 2009

Pannkakor

Jaha så var det redan söndag, inte klokt vad tiden springer iväg...

Lördagen försvann även den ganska fort förbi, tog mig en riktigt härligt sovmorgon, välbehövlig dessutom... Gråben verkar ju numera aldrig vilja vila så det blir ju inte så mycket sömn för min del heller. Hans nya trick är nämligen att trycka ut ett knä jääätehårt så att det ser ut som magen fått ett horn, gör sjukt ont kan jag meddela. Men jag lyckades iafl få en liten sovmorgon. Efter frukosten tog jag en härligt promenad med mamma o pappas fina hund Ebba, tyckte nämligen att hon behövde räddas från det som skedde i huset och runt det. Mamma städade inomhus och pappa rensade förråd ute, stackars Ebba tyckte väl att det blev alldeles för mycket förändringar på en gång så han gick bara runt runt och visste inte riktigt vart hon skulle ta vägen. Hur som helst var det faktiskt riktigt skönt med en promenad, även om det framåt kvällen kändes i höfter och fogar att jag hade rört på mig lite extra, men men...

På eftermiddagen var det så dags för Petters medeltidsfest, orkade ju inte stanna så länge med det var kul så länge det varade. När man kom dit så fick man gå in i tonårsrummet för att prova kläder och det fanns faktiskt kläder som jag kom i oxå... Kilar var ju verkligen inne på medeltiden så min fotboll fick ju plats hur lätt som helst, även om längden framtill på klännigen kanske inte riktigt blev vad det skulle ha varit, men vad gör väl det. Sen blev det dags att skjuta pilbåge, så vi traskade iväg mot Nytomtavallen för vi tyckte ju att det var lite synd att skjuta bland husen, inte alla som vill ha en pil genom rutan ifall det skulle bli lite tokigt ;) Jag vågade mig inte pilbågsskjutandet, men det var ju roligt att titta på när andra försökte. Såg inte helt lätt ut, men vissa lyckades ju faktiskt riktigt bra! Sen gick vi in och satte oss vid ett dukat långbord, det bjöds på revbensspjäll, kycklingklubbor, morots och rödbetsgryta, soppa med lök och spenat, äpplen ihoprörda med lingonsylt och nåt tunnbrödslikande bröd. Till detta fick vi dricka, mjölk, äppeljuice eller ingefärsvatten. Petters fru Malin blev lite orolig för att det var potatis han hade lagt i vattnet, finns ju faktiskt vissa likheter mellan skivad potatis och ingefära, hihi!

Efter maten kände jag att det räckte med festligheter för mig så jag gick hem och bänkade mig framför tv, fanns inget direkt kul o så jag somnade som en liten gris i soffan istället. Jag vaknade väl runt 23 tiden o då flyttade jag mig bara vidare till sängen o fortsatte sova.

Idag var det så dags för nytt fixande o donande i lägenheten, käksbordet fick byta plats lite grann och den fina duken som jag fick efter Tobias mormor gjorde sig jättebra där på. Hoppas att hon inte ligger och vrider sig i sin grav nu, jag tycker ju att det är bättre att saker och ting används än att man har det nedstoppat i nån byrå i väntan på att kungen kanske kommer på middag... Lär ju inte hända så därför ligger duken där den ligger. Sen kom min snälla pappa på besök igen och hjälpte mig att sätta upp en lampa i taket i vardagsrummet, har ju bara haft en golvlampa inne i ena hörnet men nu tyckte jag att det behövdes lite mer ljus. Sen kokade jag och mamma världens godaste rabarberkräm som vi åt till mellanmål innan fixande fortsatte. Vi ordnade och styrde med den lilla byrån som jag ställt in i badrummet där Gråben ska kunna ha lite kläder, tvättlappar, handdukar, blöjor och andra såna där bra o ha saker.

Väl ute i Hult igen så fixade pappa iordning skötbordet som ska sitta på badkaret. Vi tyckte nämligen inte att det kändes riktigt stabilt, men efter lite ombyggnad så blev det riktigt bra. Jag vill ju inte att min lilla älskling ska trillar ner o slå sig...

Nu steks det pannkakor här på löpande band, mums! Var riktigt länge sen jag åt pannkakor så det ska verkligen bli smaskigt. Sen blir det till o vila sig för imorgon bär det av till Jönköping med mamma igen, hon får ju ledigt från strålningen på helgen men i veckorna är det fullt ös. Så imorgon har jag lovat att följa med och då är det ju bäst att jag har vilat innan så jag orkar att vara pigg och inte somna så fort jag satt mig i bilen, inte mycket till roligt sällskap då ju!

Kram på er

1 kommentar:

Lämna gärna ett litet spår efter dej...