måndag 22 februari 2010

-26

Gomorron på er!
Jaha så har man vaknat upp till ännu en dag i detta winter wonderland, jisse -26 grader står termometern på. Hur blev det med alla varningar om den globala uppvärmningen, tror minsann inte att den nåt småland än iafl för fy fasen så kallt det är... Jag o Neo som hade tänkt ta en härlig promenad på förmiddagen, men det får vi ju skippa nu när det är så kallt, skit oxå...
Nu far Neo runt här i sin gåstol, pillar på precis allting, han är helt tokig min lilla älskling, vad ska det bli av detta, när han redan nu har så mkt kli i fingrarna och bara är ett halvår, jisses! Ska strax äta frukost här och sen blir det en tur ner till pannrummet, måndagar = sotning, sånt där nödvändigt ont i vet, för inte kan jag påstå att det är roligt att sota. Dessutom ska det ju fyllas på pellets oxå och med tanka på hur min stackars kropp mår efter alla skottning så ser jag inte fram emot att kånka på dom där säckarna, förresten är den där behållaren så hög att det precis är så jag får i säckarnas innehåll där i vanliga fall, så håll tummarna för mig kära vänner!
Må så gott och ha en riktigt bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...