söndag 21 februari 2010

Meningslös resa ut i ingenstans..

Hej på er!
Japp idag har jag gjort vad man enbart kan kalla för en meningslös resa ut i ingenstans, mitt ut i småländska winter wonderland skogarna, jisses vad snö det är mina vänner... Vid kl. 13.00 skulle jag nämligen sjunga på en gudstjänst som skulle hållas utanför Hult i en gammal skola. Hoppades in i det sista på att den skulle bli inställd med tanke på att en sån tillställning inte direkt kan räknas som nåt livsnödvändigt med tanke på det väderläge vi befinner oss i just nu. Dom rekommenderade ju till och med på radion att man skulle hålla sig inne och bara ge sig ut och köra bil om det var livsnödvändigt... Men man kan ju se på saker på olika sätt och dom som hade bestämmande rätt i detta fallet valde att anse denna gudstjänst som livsnödvändigt. Tog ett bra tag att ta sig ut till den där skolan, mysig liten byggnad det måste jag hålla med om, den gamla svarta tavlan fanns kvar o allting, fin fint... Tyvärr var det ju bara så att antalet besöker inte direk blev så många vilket jag trodde, de besökande var, kantorn, prästen, två textläsare, vaktmästaren, två damer som hade hand om fikat, jag och se tre personer som bodde i huset bredvid, that's it, haha... Eftersom det inte kom några barn till gudstjänsten så valde prästen at ändra om sin predikan lite, den var inte något som föll mig i smaken och jag kände mig mest ibekväm när jag satt där och lyssnade. Bibeln är jättebra på alla sätt och vis men det är ju faktiskt så att samhället och vi människors syn på saker och ting har ändrats lite sen bibeln skrevs, vilket i vissa fall kan göra det lita komplicerat att följa alla saker som står i den. Så det kändes mest som sagt obekvämt att sitta där och lyssna och det kändes som man mest fick en massa smäll på fingrarna. Dessutom blev de få som var på gudstjänsten väldigt besvikna över att inte Neo följde med, men han var i tryggt förvar hemma hos mamma/mormor och pappa/morfar, lika bra det. Efter gudstjänsten skulle de vara tipspromenad, haha, perfekt väder för det måste jag ju säga... Jag skippade både tipspromenad och fika och åkte i sakta mak hem till min lilla älskling istället, skönt vill jag lova er.
Imorse gick vi som vanligt hem till mamma/mormor och pappa/morfar på frukost, det har blivit en liten fin helgtradition sen vi flyttade till huset, dom jobbar ju ganska mycket på veckorna så på helgerna passar dom på att tanka upp med massa Neomys så dom klarar sig med bara ett par små träffar under veckan... Pappa/morfar hade som vanligt laddat upp med mixad apelsin till sitt älskade barnbarn och Neo åt med god aptit och flinade busigt mot sin Uffa hela tiden =) Tänk att nån som är så liten kan vara så älskad, känns så härligt i mitt hjärta att se hur mycket dom älskar Neo, tror och vet att dom skulle kunna göra precis vad som helst för honom, precis som jag själv.
När jag kom hem från gudstjänsten bjöds det på mammas goda lasagne, mums mums mina vänner, min mamma hon kan hon! Sen la vi oss och sov lite middag och det var minsann välbehövligt kan jag lova, för fy sjutton så ont jag har i min stackars kropp efter allt skottande igår. Var inte alls roligt inatt när Neo ville ha sin napp, fick ju knappt ner armarna i spjälsängen o när jag till slut fick ner dom och fick tag på hans napp så kunde jag nästan inte få upp dom igen, haha... Börjar jag bli gammal och klen måntro??? Tröttheten berodde nog oxå en hel del på att jag fastnade vid datorn igårkväll och blev sittande där läääääänge, hihi...
Nu sover Neo så gott i sin säng, mamma/mormor följde med oss hit och så badade jag honom samtidigt som hon hjälpte mig att stryka lite, tänk vilken snäll mamma jag har =) Så nu sitter jag här vi datorn igen, men ikväll ska jag försöka att inte bli sittande här så länge, nepps nu får det bli lite ordning på taket igen! Imorgon är det måndag och ny vecka, vi har massa roligt att se fram emot denna veckan så den välkomnar vi med öppna armar... Pratade med Tobias förut och ett par av hans kompisar var visst hemma från USA nu och dom ville så hemskt gärna få träffa Neo innan dom åker hem igen nästa vecka, så vi få väl se hur det blir med det. Jag tänker iafl inte sätta mig på nåt tåg med Neo, dom går ju lite hur som helst nu och jag vill ju inet gärna bli sittande nånstans mitt ute i skogen och frysa när Neo är med, nepps. Så ska det bli nån resa till skåne för vår del så får Tobias komma upp och hämta oss o sen köra hem oss igen, såvida vädret tillåter förstås.. Den här lilla familjen är inte dumdristig minsann, säkerheten kommer alltid först...
Nu ska jag ta mig en kopp thé och krypa ner i soffan under min gosiga filt...
Må så gott allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...