torsdag 25 februari 2010

Fotografering och "unga föräldrar"

Hej på er alla godingar!
Japp, idag har vi haft fullt upp precis som vanligt. Neo sov inte så jättebra inatt, vet inte riktigt vad han hade för sig, men han vaknade trots detta pigg och glad vid 7-tiden... Vi gjorde oss iordning, åt frukost och pysslade lite här hemma, väntade in i det längsta med att klä på Neo ordentligt så han fick lurva runt i pyjamasen ett bra tag, var ju dags för fotograferingen idag och då ville jag ju inte att han skulle fläcka ner sina kläder innan vi kom dit, haha... Till slut gick det inte att dra ut på det längre så även han fick på sig sina kläder och så åkte vi iväg mot Nässjö, vägarna var helt okej så det var inga problem alls, skönt. Tycker inte om att vara ute o köra själv med Neo när vägarna är dåliga, livrädd att det ska hända nåt ju...
När vi kom fram till fotogafen så fick Neo först sätta sig i en liten korgstol, jättesöt och han satt där så fint, sen började trixandet... Han skulle ju titta på mig och inte på fotografen, svårt att låta bli när han hade typ världens största och längsta objektiv, tur att han inte petade av Neo från stolen med det, haha, bara skojjar riktigt så illa var det inte... Jag fick en massa saker som jag skulle hålla upp så att Neo skulle titta på dom och skratta, lättare sagt än gjort, han blev bara asförbannad för att han inte fick leka med dom. Så ett tu tre tog en bara ett kliv ur stolen, stod och balanserade nån sekund och sen stöp an med näsan ner i backen, jag hann dämpa fallet lite grann men han blev ju ledsen såklart... Så efter lite tröstande var vi back on track igen, han fick en liten boll att leka med och då blev han glad igen, efter en liten stund tappade han den och då bad fotografen mig att ta upp den så att han skulle titta på den, då blev han arg igen och klev ur stolen för att kunna ta bollen, denna gången var jag ju beredd så då hamnade han i mina armar istället. Sen skulle han sitta i en solstolsliknande grej, helst bakåtlutad, haha, försök få nån som precis har lärt sig att sitta att luta sig bakåt och slappna av, så det blev som det blev men fotografen sa att det blev några fina kort iafl... Sen var det dags för nakenfiskorten, han ställde fram en gammal kista som Neo skulle ligga vid, haha, NickeNyfiken låg still ungefär 1/100 av en sekund sen hade han snurrat runt och börjat pilla på kistans lås, när han studerat det fortsatte han med mattan som han skulle ligga på, jisses vad han for runt. Fotografen försäkrade att han hade fått tillräckligt med bilder för att det skulle kunna bli nåt bra, tur det, för oj så jag kämpade med vår lille buse. Så för att summera det hela skulle man väl kunna säga att Neo nog fotograferas bäst på hemmaplan, han är alldeles för nyfiken för att kunna komma till ett nytt ställe utan att få fara runt och titta på allt och håller man fram leksaker till honom så vill han känna och bita på dom och inte bara titta på dom för annars blir han galen... Spännande upplevelse iafl, så nu väntra vi med spänning på resultatet, skulle ta nån vecka.
Efter fotograferingen åkte vi hem till fina Jessie och Tilde, redan i trapphuset hörde vi hur Tilde gol inne i lägenheten, haha, hon har röstresurser den damen, jisses vilka ljud hon kan få till. Hon satt och åt visade det sig sen när vi väl kom in och när hon hade ätit så var det Neos tur, spagetti och köttfärssås blev det och till efterrätt päronpuré, smaskigt tyckte han, precis som allt annat. Jag och Jessie smaskade på en kladdkaka med vispgrädde, tror minsann att jag oxå ska bli lite glutenallergiker, för ojojoj så god kladdkakan var, hihi. Hör ju hört rykten om att det tar ett tag att vänja sig vid brödet så jag kanske kan vara allergisk bara när det kommer till såna där goda saker?! Det funkar väl, eller?
Efter det goda goda fikat packade vi ner våra supertrötta barn i vagnarna och tog en promenad runt sjön och sen fortsatte vi vidare till Familje C och unga föräldrar. Där var det fullt ös vill jag lova, iafl på barnen =) Var jättetrevligt, lugnt och skönt och gott om tid att prata och umgås, det gillade vi, både jag och Neo. Så det tror jag absolut att vi ska gå på flera gånger, kanske bor vi i fel kommun, Nässjö har ju faktiskt massa roligt att erbjuda =)
När vi kom hem lagade jag lite mat, man blir hungrig när man håller igång sådär hela dagen och bara fikar, hihi, här behövs det riktig mat minsann... Efter maten fick Neo parkera sig i gåstolen och jag drog fram som en stolle med dammsugaren och sen med moppen, härligt att återigen ha ett rent och fint hus, gillas.
Nu sitter jag här vid datorn och ugglar, väntar på mitt stora fina hjärta, han åkte från Lund för ungefär en timme sen så han är nog inte här uppe förrens vid 22.30 eller nåt sånt, oj vad jag längtar, vi har ju inte träffats på två veckor nu. Tänk så glad Neo kommer bli imorgon när han vaknar och ser att hans pappa ligger och sover som en griiis i sängen, lär ju garanterat bli det största leendet imorgon iafl, myspys! Nåt som inte är så myspys är att han ska vaccineras mot baconfebern imon, usch o fy, men dom rekommenderar ju att man ska göra det så då är det bäst att lyda, vill ju inte att lille plutten ska bli sjuk ju...
Nepps, nu blir det en kopp thé i soffan, får se om jag orkar hålla mig vaken tills Tobias kommer, har varit en händelserik dag och jag känner mig väldigt trött redan nu, men vad gör väl det om man somnar, hihi...
Ta hand om er nu allihop!
Man kan inte säga annat än att Tilde hade underhållning ;)

Ljuvliga unge, världens finaste lilla Tilde, oj så mycket vi tycker om dej!


Hur var det nu man gjorde när man skulle krypa?





2 kommentarer:

  1. Hej våra pärlor!
    Tack själva för en supertrevlig dag, som alltid tillsammans med er! =)

    Hihi sicket ståhej hos fotografen! Det är då inte lätt för en sprallig och nyfiken liten Neo att ligga still sådär, och sen le på kuppen, och iinte få pilla på, smaka på och leka med saker. Mycket på en och samma gång ju :)
    Men jag tror säkert fotografen lyckades få till några fin fina kort på charmören!:D Ska bli spännande att få se dom sen! För det hoppas jag att vi får :) Fina killen.

    Haha ja oh ja, röstresurser utan dess like, och ett jäkla temperament är vad min lilla donna har! Mamma är ju inte tillräckligt snabb med att sleva in gröten i munnen, och då protesteras det högljut:P
    Men hon kan va lugn och snäll hon också ;) Och vilket fint kort du fick till på henne. Min ljuvliga unge! Första klassens underhållning av pajasen Neo i babygymmet med, så inte undra på det goda humöret:D

    Mysigt att pappa Tobias kommer hem med, för visst är det ju hans hem, och snart på riktigt riktigt igen hoppas vi! Tänk va överraskad och glad fisen blir imorgon när han vaknar!

    Vi ses snart igen vännen!
    puss&kram

    SvaraRadera
  2. hej =) fin blogg du har =)
    har en liten fråga... får alla bebisar vaccineras imån ?? frågade bvc sist ja va dör men de sa att ja skulle få vänta tills april, då de skulle gå ut me de i tidningen...

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...