torsdag 11 februari 2010

Nästan utomlands =)

Hej på er alla mina stjärnor!
Nu var det visst sådär länge sen jag skrev igen, här har det varit fullt upp, precis som vanligt med andra ord ;)
Just nu är vi nere i Lund och hälsar på hos världens bästa pappa Tobias, så skönt att få vara tillsammans lite mer och lite längre än bara en helg. Han kom hem till oss sent i onsdagskväll, vilken överraskning... Vi hade pratat i telefon vid 7-tiden o då sa han att han var hemma hos en kompis och att han skulle börja jobba vid 7 på torsdagen, men så vid 22 på kvällen så stod han där utanför dörren, vilken lycka! I torsdags fyllde han 23 år och detta firade vi ju förstås, han fick en cd-bok och ett jättefint armband med alla våra tre namn instansade på, jag har ett likadant oxå, jag tror att han blev jätteglad, har haft det på sig sen dess iafl...
I lördags hade vi besök av Jessie, Johan, Tilde, Madde, Björn och Vincent, såååå mysigt =) Är verkligen hur glad som helst att jag har så fina vänner i mitt liv, ni betyder massor för mig. Jag har alltid varit social och alltid tyckt om att umgås. Vi hade såååå trevligt, vi hade lagat chili con carne som vi bjöd på och till efterätt blev det fruktsallad med glass och hemmagjord chokladsås, smaskens kan jag lova er... Vi passade på att gosa lite med varandras barn oxå, Neo var ju den stora killen i gänget denna kväll och det märktes verkligen, jösses så stor han såg ut mot dom andra små sötnosarna. Tilde bjöd på en liten striptese, haha, lilla söta gumman. Vincent charmade alla som vanligt med sina storaögon och milslånga ögonfransar, både jag och Tobias passade på att gosa lite med honom och Madde gosade med Neo. Han såg så stor ut i hennes små smala armar, men han har ju blivit stor med, ingen liten bebis längre.
Tack mina älskade vänner för en underbar eftermiddag/kväll, hoppas vi kan göra om det snart igen!
I söndags packade vi då hela bilen full och då menar jag verkligen full och sen drog vi iväg ner mot skåne, vårt första äventyr som familj som Tobias så fint kallade det för. Neo hade fått sina nya bilstol isatt i saaben och han satt så fint så i den. Vi stannade till på McDonken i Ljungby eftersom det passade precis lagom i tid för Neo att äta gröt. När vi kom ner till skåne så åkte vi direkt ut till Tobias föräldrar i Eslöv så att dom fick mysa lite med Neo och sen åkte vi vidare mot Tobias lägenhet i Lund. Usch ja, jag var så trött o sur där på kvällen, var ju så mycket som skulle bäras in o Neo var oxå trött och det skulle ju dröja ett tag innan sängen var uppställd och vi hade kommit iordning så att han skulle kunna gå o lägga sig. Men till slut fick han iafl somna i sin resesäng, somnade gjordehan jättegott men efter ett par timmar så vaknade han och vägrade somna om i sin säng, så han fick komma över till våran istället. På måndagen var Tobias ledig så då tog vi en tur på stan, åt lunch ute och hade det allmänt mysigt. På kvällen kom farbror Martin och Annie på besök så att även dom fick sin beskärda del av brorsonen =)
På tisdagen var det dags för Tobias att jobba igen och typiskt nog glömde han att lämna nyckeln hemma hos oss så jag och Neo var innelåsta eller vad man nu ska kalla det för ut kunde vi inte komma iafl ;)
Eftersom jag o Neo inte har varit här nere innan så är inte direkt lägenheten anpassad för småbarn om man säger så... Som den stora killen Neo är så ligger han inte still längre, man kan väl inte direkt säga att han kryper heller men han gör tappra försök. Hur som helst så tar han sig iafl framåt, ser han nåt som han vill ha så tar han sig dit... Det finns inte så många vägguttag i lägenheten så därför går det förlängningssladdar lite kors och tvärs över hela lägenheten och dom tycker Neo är jättespännande, så jag vet inte hur många gånger jag har fått hämta honom under soffbordet liggandes överlycklig och gnagande på sladdarna, haha. För gnaga är han bra på eftersom det i söndags bara så poff o så var där två små fina huggtänder i hans munn, så nu stoppar man inte in tassarna där ostraffat vill jag lova =)
Igår på kvällen kom Filip och Malin hit på middag, vi hade så trevligt så. Vi bjöd på potatiskroketter, grönpepparsås och pepparstek och till efterrätt blev det pannacotta med bärsås, mumma! Tror klockan var runt halv 11 innan dom cyklade hem, kan lova att båda jag o Tobias var trötta då... Neo hade ju däckat i sin säng sen länge då och låg och snarkade så gott...
Nu ligger han på sin fina lekfilt på golvet och pysslar, eller rättare sagt han ligger på filten en liten stund innan han får syn på nåt han vill ha och sen ålar han sig iväg dit, Tobias nya cykel som står så fint mot väggen har varit väldigt intressant idag, men även alla sakerna i tvbänken och alla sladdar såklart... Kliar ordentligt i fingrarna på den där lille gangstern Neo, haha... Täk vad konstigt det är, för ett tag sen ville man inget hellre än att han skulle bli större, börja krypa, vända sig om och allt det där och nu vill man hellre att han ska ligga still... Skulle man hålla räkning på vilka ord jag använder mest på en dag så är det nog just nu Nej och Ajaj som toppar den listan, haha...
Hoppas ni får en bra dag allihop och att ni får lika fint väder där hemma som vi har här, sol sol soligt är det här mina vänner ;)
Många kramar

1 kommentar:

  1. Låter som att ni har det alldeles underbart :) Nej och Ajaj är ju väldigt bra ord, lite trist om det blir det som är Neos första sen bara ;) Två små gaddar alltså, det märkte jag inget av när jag var hos er, så måste gått fort :)
    Ha det toppen så hörs vi :) Puss o kraam!

    SvaraRadera

Lämna gärna ett litet spår efter dej...