måndag 13 december 2010

Måndag

Hej på er!

Tiden verkligen rusar iväg här, förmodligen hos er oxå... När vi satt hela familjen i bilen igår på väg till underbara familjen Johansson tittade jag på Neo där han satt i sin bilstol o ropade lastbil och bil såfort nåt av dom körde förbi o då insåg jag hur stor han har blivit... Herregud, han är snart 1½ år o härmar typ allt man säger, i helgen skulle jag ta med honom in till stan o handla, så jag sa det till honom o då svara han: Handla! Bilen! Man fattar ju liksom inte att den där lilla räkan faktiskt förstår att vi ska sätta oss i bilen och åka o handla. Neo, du gör mamma så otroligt stolt varje dag, du är det bästa som hänt mig och jag älskar dig mer än något annat på denna jord.

Idag när jag skulle smörja in honom så sa jag som vanligt till honom att, nu ska mamma ta salvan o smörja dej o då svara han: Ja, salvan! Jag hinner inte med.

Jag försökte berätta för honom igår att han skulle få vara utklädd till tomte idag när det är lucia o allt, så det enda han tjatade om när jag skulle klä på honom var, tomte! tomte! tomte! tomte!

Samtidigt som det är lite skrämmande att tiden går så fort så är det ju häftigt att få respons från honom o veta att han förstår o att han kan förmedla själv med ord att han har fattat =)

Han har kommit på att hans tripptrappstol som han har vid köksbordet är väldigt behjälpligt när man vill nå nåt som man inte gör från golvet, typ om det står en skål med ostbollar på bänken i köket, då tar han stolen o sen kan han stå där och äta, så nu vill det till att mamma o pappa skärper till sig o plockar undan =)

Men ja, jag säger bara wow! Tänk att det är jag och Tobias som har skapat denna underbara lilla varelse...

Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett litet spår efter dej...